стратегія козаки в україні

стратегія козаки в україні

Контроль за виконанням рішення ради національної безпеки і оборони україни, введеного в дію цим указом, покласти на секретаря ради національної безпеки і оборони україни.

Кабінетові міністрів україни, державним органам за відповідними сферами національної безпеки подати у шестимісячний строк на розгляд ради національної безпеки і оборони україни проекти.

Стратегії людського розвитку, стратегії воєнної безпеки україни, стратегії громадської безпеки та цивільного захисту україни, стратегії розвитку оборонно - промислового комплексу україни, стратегії економічної безпеки, стратегії біобезпеки та біологічного захисту, стратегії інформаційної безпеки, стратегії кібербезпеки україни, стратегії зовнішньополітичної діяльності, стратегії забезпечення державної безпеки, національної розвідувальної програми.

Кабінетові міністрів україни у шестимісячний строк розробити та затвердити стратегію енергетичної безпеки, стратегію екологічної безпеки та адаптації до зміни клімату, стратегію інтегрованого управління кордонами, стратегію продовольчої безпеки.

Пріоритети національних інтересів україни та забезпечення національної безпеки, цілі та основні напрями державної політики у сфері національної безпеки.

Ми творимо україну вільною, заможною, безпечною державою, де панує право, де держава захищає громадян і суспільство, де кожен може реалізувати свої таланти і здібності, де люди дихають чистим повітрям, п’ють чисту воду та з якою пов’яжуть долю наші діти й онуки.

Встановлення миру, відновлення суверенітету і територіальної цілісності україни у межах її міжнародно визнаного державного кордону – найвищий пріоритет держави.

Стійкість – здатність суспільства та держави швидко адаптуватися до змін безпекового середовища й підтримувати стале функціонування, зокрема шляхом мінімізації зовнішніх і внутрішніх уразливостей; взаємодія – розвиток стратегічних відносин із ключовими іноземними партнерами, насамперед з європейським союзом і нато та їх державами - членами, сполученими штатами америки, прагматичне співробітництво з іншими державами та міжнародними організаціями на основі національних інтересів україни.

Ураховуючи фундаментальні національні інтереси, визначені конституцією україни і законом україни про національну безпеку україни, пріоритетами національних інтересів україни та забезпечення національної безпеки є. Відновлення миру, територіальної цілісності та державного суверенітету на тимчасово окупованих територіях у донецькій і луганській областях україни на основі міжнародного права; здійснення міжнародно - правових, політико - дипломатичних, безпекових, гуманітарних та економічних заходів, спрямованих на припинення російською федерацією незаконної окупації автономної республіки крим та міста севастополь; продовження реалізації заходів з оборони та стримування, активного використання переговорних форматів та консолідації міжнародного тиску на російську федерацію як гарантії недопущення ескалації конфлікту з боку росії, зменшення напруги та припинення російською федерацією збройної агресії; використання всіх наявних механізмів оон, ради європи, обсє, інших міжнародних організацій для консолідації міжнародної підтримки україни у протидії російській агресії, відновленні територіальної цілісності та державного суверенітету україни; розвиток відносин зі сполученими штатами америки, сполученим королівством великої британії і північної ірландії, канадою, федеративною республікою німеччина, французькою республікою, сусідніми та іншими державами, а також із міжнародними організаціями для забезпечення міжнародної безпеки та протидії спільним викликам і загрозам, мінімізації їх впливу на україну; повна імплементація угоди про асоціацію між україною, з однієї сторони, та європейським союзом, європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони, та модернізація її параметрів там, де необхідно, за результатами всебічного огляду досягнення цілей угоди відповідно до статті 481, з метою набуття повноправного членства україни у європейському союзі; розвиток особливого партнерства з організацією північноатлантичного договору з метою набуття повноправного членства україни в нато; захист особи, суспільства та держави від правопорушень, зокрема корупційних, забезпечення відновлення порушених прав, відшкодування заподіяної шкоди; забезпечення екологічної безпеки, створення безпечних умов життєдіяльності людини, зокрема на територіях, що постраждали внаслідок бойових дій, розбудова ефективної системи цивільного захисту; посилення спроможностей національної системи кібербезпеки для ефективної протидії кіберзагрозам у сучасному безпековому середовищі; ii. Стрімкі технологічні зміни, насамперед в енергетиці та біотехнологіях, розробки у сфері штучного інтелекту тощо докорінно трансформують економіку і суспільство в цілому.

Розробляються системи озброєнь на основі нових фізичних принципів, із використанням квантових, інформаційних, космічних, гіперзвукових, біотехнологій, а також технологій у сфері штучного інтелекту, створення нових матеріалів, робототехніки та автономних безпілотних апаратів. Сучасна модель глобалізації уможливила поширення міжнародного тероризму та міжнародної злочинності, зокрема у кіберпросторі, наркоторгівлі, торгівлі людьми, релігійного та ідеологічного фундаменталізму та екстремізму, підживлюваного з - за кордону сепаратизму, нелегальної міграції, легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, розповсюдження зброї масового ураження тощо. Поширення коронавірусної хвороби (covid - 19) виявило критичні проблеми в інформаційній сфері, системах охорони здоров’я та соціального захисту, спричинило зростання безробіття, руйнує усталений спосіб життя, загрожує продовольчому забезпеченню, перешкоджає вільному руху капіталу, товарів та робочої сили, завдає шкоди сфері послуг та, зрештою, підвищує протестні настрої у суспільствах і конфліктність у міжнародних відносинах. Заходи, спрямовані на протидію поширенню коронавірусної хвороби (covid - 19), на тлі фундаментальних диспропорцій світового розвитку призвели до нової глобальної фінансово - економічної кризи, яка, за оцінками оон, може стати найглибшою з часів великої депресії 1929 – 1933 років. Посилюється міжнародна конкуренція із застосуванням усіх інструментів національної сили – політико - дипломатичних, воєнних, економічних, інформаційно - психологічних, кіберзасобів. Для зміцнення позицій у європі російська федерація застосовує енергетичну та інформаційну зброю, намагається впливати на внутрішньополітичну ситуацію у європейських державах, підживлює тривалі конфлікти, збільшує військову присутність у східній європі. Для відновлення свого впливу в україні російська федерація, продовжуючи гібридну війну, системно застосовує політичні, економічні, інформаційно - психологічні, кібер - і воєнні засоби.

Посилюються угруповання збройних сил російської федерації та їх наступальний потенціал, регулярно проводяться масштабні військові навчання поблизу державного кордону україни, що свідчить про збереження загрози військового вторгнення. Російська окупаційна адміністрація та збройні формування російської федерації на тимчасово окупованих територіях автономної республіки крим та міста севастополя, в окремих районах донецької та луганської областей україни грубо порушують права й свободи людини і громадянина, їх діяльність загрожує безпеці україни, інших держав балто - чорноморського регіону.

Спеціальні служби іноземних держав, насамперед російської федерації, продовжують розвідувально - підривну діяльність проти україни, намагаються підживлювати сепаратистські настрої, використовують організовані злочинні угруповання і корумпованих посадових осіб, прагнуть зміцнити інфраструктуру впливу.

Деструктивна пропаганда як ззовні, так і всередині україни, використовуючи суспільні протиріччя, розпалює ворожнечу, провокує конфлікти, підриває суспільну єдність. Сучасні темпи переозброєння збройних сил україни, інших складових сил оборони на новітні (модернізовані) зразки не забезпечують потреби у заміні основних видів озброєння та військової техніки радянського виробництва, які у найближчій перспективі вичерпають свій ресурс. Зростальний дефіцит фінансових ресурсів ускладнює виділення коштів для забезпечення виробництва та закупівлі у необхідних обсягах сучасних зразків озброєння та військової техніки, що разом із дисбалансом воєнних потенціалів україни та російської федерації обумовлює необхідність розробки нової стратегії воєнної безпеки.

Джерелом загроз незалежності україни, її суверенітету і демократії залишається недостатня ефективність державних органів, що ускладнює вироблення і реалізацію ефективної політики.

Особливо небезпечним є укорінення радикальних суспільних настроїв і середовищ, які є основою для політичного насильства й сепаратизму, діяльності незаконних збройних формувань, поширення тероризму.

Непослідовність та незавершеність реформ і корупція перешкоджають виведенню української економіки з депресивного стану, унеможливлюють її стале і динамічне зростання, підвищують уразливість до загроз, підживлюють кримінальне середовище.

Недостатній захист права власності, повільний розвиток ринкових відносин у ключових сферах, у тому числі в користуванні землею і надрами, значна роль державного сектору в економіці, недосконалість та фрагментарність законодавства стримують економічне зростання, залучення внутрішніх та зовнішніх інвестицій. Недостатній рівень конкуренції та панування монополій, зокрема в енергетичній сфері та інфраструктурі, низька енергоефективність зменшують конкурентоспроможність україни, загрожують добробуту її громадян. Посилюються загрози для критичної інфраструктури, пов’язані з погіршенням її технічного стану, відсутністю інвестицій в її оновлення та розвиток, несанкціонованим втручанням у її функціонування, зокрема фізичного і кіберхарактеру, триваючими бойовими діями, а також тимчасовою окупацією частини території україни.

Зберігається негативний вплив триваючих бойових дій на територіях окремих районів донецької і луганської областей та наслідків чорнобильської катастрофи на екологію і здоров’я людей. Скорочення народжуваності, високий рівень смертності, зокрема дитячої, проблеми репродуктивного здоров’я населення, системні проблеми у сфері охорони здоров’я, еміграція, насамперед фахівців і молоді, підривають національну стійкість, людський, економічний і воєнний потенціал, загрожують майбутньому україни.

Поширення коронавірусної хвороби (covid - 19) засвідчило системні проблеми у сфері охорони здоров’я, біобезпеки та соціального захисту, недостатню готовність до дій у надзвичайних ситуаціях. Зростає кількість порушень міграційного законодавства україни іноземцями та особами без громадянства, зокрема вихідцями з держав міграційного ризику, а також залучення цих осіб до протиправної діяльності. Погіршення соціально - економічного становища може спричинити посилення еміграції, що призведе до посилення відтоку з україни досвідчених кваліфікованих спеціалістів та молодих талановитих кадрів. Зовнішньополітична діяльність держави спрямована передусім на забезпечення незалежності і державного суверенітету, відновлення територіальної цілісності україни.

Україна, прагнучи зміцнити заснований на демократичних нормах і цінностях міжнародний порядок, бере активну участь у протидії тероризму, розповсюдженню зброї масового ураження, міжнародній злочинності, наркоторгівлі, торгівлі людьми, політичному та релігійному екстремізму, нелегальній міграції, кіберзагрозам, негативним наслідкам зміни клімату, а також у попередженні та подоланні наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру.

Для реалізації цього курсу має бути забезпечено повну імплементацію та подальшу адаптацію угоди про асоціацію між україною, з однієї сторони, та європейським союзом, європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони, інтеграцію національної економіки до європейського економічного простору, досягнення україною відповідності копенгагенським критеріям членства в єс. Досягти у максимально стислі строки достатньої взаємосумісності збройних сил україни та інших складових сектору безпеки і оборони з відповідними структурами держав альянсу; суттєво активізувати реформи, які необхідно впровадити з метою досягнення відповідності критеріям членства в нато у рамках імплементації річних національних програм під егідою комісії україна – нато; 35. Всебічне співробітництво зі сполученими штатами америки, сполученим королівством великої британії і північної ірландії, канадою, федеративною республікою німеччина, французькою республікою має для україни пріоритетний стратегічний характер та спрямовується на зміцнення гарантій незалежності й суверенітету, сприяння демократичному поступу та розвитку україни.

Стратегічне партнерство з азербайджанською республікою, грузією, литовською республікою, республікою польща, турецькою республікою; партнерські відносини з іншими державами балтії та державами північної європи, а також тісні добросусідські відносини з державами центральної та південно - східної європи; 37. Україна вживатиме заходів з метою вдосконалення санкційної політики для збільшення ефективності впливу на об’єкт застосування санкцій і мінімізації шкоди для своїх національних інтересів. Це обумовлює необхідність запровадження моделі відносин україни з російською федерацією, яка має забезпечити припинення агресії та відновлення територіальної цілісності україни у межах її міжнародно визнаного державного кордону на основі міжнародного права. Україна вживатиме заходів для запобігання ескалації конфлікту з російською федерацією, насамперед шляхом збільшення її потенційної ціни до неприйнятного для російської федерації рівня. Пріоритетними напрямами є посилення оборонних і безпекових спроможностей, зміцнення міжнародної підтримки україни та ефективне використання міжнародної допомоги, а також збереження консолідованого міжнародного політичного, економічного та правового тиску на агресора. Для забезпечення своїх національних інтересів, зокрема припинення російської агресії, повного відновлення територіальної цілісності, захисту прав, свобод і законних інтересів громадян україни і суб’єктів господарювання, україна вестиме переговори з російською федерацією за посередництва партнерів з числа держав – членів єс та нато, а також обсє. Україна захищатиме права, свободи і законні інтереси своїх громадян на тимчасово окупованих територіях автономної республіки крим та міста севастополя, реалізовуватиме ініціативи щодо реінтеграції цих територій, соціального захисту та підтримки населення, яке проживає на зазначених територіях, а також захисту прав і свобод осіб, що належать до кримськотатарського народу, караїмів і кримчаків, утримуватиме зазначені питання на міжнародному порядку денному.

Безумовним пріоритетом є боєздатні збройні сили україни, підготовлений і вмотивований військовий резерв та ефективна територіальна оборона, які у поєднанні зі спроможностями інших органів сектору безпеки і оборони здатні завдати таких неприйнятних для противника втрат на землі, у повітрі, на морі та у кіберпросторі, що унеможливить реалізацію його агресивних намірів. Державний суверенітет, територіальна цілісність, демократичний конституційний лад та інші життєво важливі національні інтереси мають бути захищені також від невоєнних загроз з боку російської федерації та інших держав, зокрема спроб спровокувати внутрішні конфлікти.

Активна та ефективна протидія розвідувально - підривній діяльності, спеціальним інформаційним операціям та кібератакам, російській та іншій підривній пропаганді; запобігання, виявлення та припинення проявів сепаратизму, тероризму, екстремізму, припинення діяльності незаконних збройних формувань, політично мотивованого насильства та інших зазіхань на конституційний лад; отримання повної і достовірної упереджувальної інформації про ситуацію в україні та світі, протидія зовнішнім загрозам національній безпеці україни, сприяння реалізації національних інтересів україни.

Рішуче протидіяти спробам розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, приниження національної честі та гідності, образи почуттів громадян через їхні релігійні переконання, а також обмеженням прав або встановленню привілеїв за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, стану здоров’я, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; рішуче протистояти гуманітарній агресії, розвивати українську культуру як основу консолідації української нації та зміцнення її ідентичності; забезпечувати реалізацію правоохоронними органами завдань кримінального провадження, зокрема, пов’язаних із розслідуванням кримінальних правопорушень, вчинених на тимчасово окупованій території україни, а також у районах здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у донецькій і луганській областях; утверджувати принцип нульової толерантності до корупції, забезпечувати ефективну діяльність органів, які запобігають корупції та протидіють корупційним правопорушенням; забезпечувати прозорість, підзвітність державних органів, доброчесність посадових (службових) осіб, ефективний доступ до правосуддя, вдосконалювати досудове розслідування кримінальних правопорушень, судовий розгляд кримінальних проваджень та виконання призначених судами покарань; підвищувати ефективність державної політики у сферах захисту державного кордону україни та охорони суверенних прав україни в її виключній (морській) економічній зоні, а також міграції. Україна запровадить національну систему стійкості для забезпечення високого рівня готовності суспільства і держави до реагування на широкий спектр загроз, що передбачатиме.

Ефективне стратегічне планування і кризовий менеджмент, зокрема впровадження універсальних протоколів реагування на кризові ситуації та відновлення з урахуванням рекомендацій нато; дієву координацію та чітку взаємодію органів сектору безпеки і оборони, інших державних органів, територіальних громад, бізнесу, громадянського суспільства і населення у запобіганні й реагуванні на загрози та подоланні наслідків надзвичайних ситуацій; 48. Держава створить ефективну систему безпеки та стійкості критичної інфраструктури, засновану на чіткому розподілі відповідальності її суб’єктів та державно - приватному партнерстві. Публічне обговорення актуальних проблем суспільного розвитку, підвищення рівня медіакультури суспільства, гарантування безпеки журналістів під час виконання професійних обов’язків; 50. Україна здійснить цифрову трансформацію, забезпечить надання адміністративних послуг через безпечне єдине вікно з використанням сучасних інформаційних технологій, поширюватиме цифрову грамотність. Основне завдання розвитку системи кібербезпеки – гарантування кіберстійкості та кібербезпеки національної інформаційної інфраструктури, зокрема в умовах цифрової трансформації. Для гарантування достатку й безпеки громадян потрібні ресурси, які при залученні та ефективному використанні зовнішніх джерел можуть забезпечити стале і динамічне економічне зростання. Забезпечити стале функціонування фінансової системи, послідовність грошово - кредитної політики та підвищення рівня довіри до національних фінансових інститутів; створити сприятливі, зокрема фінансові умови, для розвитку науки, забезпечити розбудову науково - дослідницької інфраструктури, а також ефективну взаємодію вчених із державним і приватним сектором, стимулювати інновації та запроваджувати новітні технології, зокрема у сферах безпеки та оборони, охорони здоров’я, промисловості, енергетиці, машинобудуванні, сільському господарстві, будівництві та інфраструктурі, спорті, в інформаційній та телекомунікаційній сферах; сприяти розвитку авіаційної та космічної галузей як таких, що мають значний потенціал і можливості для виробництва високотехнологічної продукції цивільного та оборонного призначення; визначити та впровадити надійний механізм контролю за використанням нових технологій для гарантування безпеки людини і довкілля; реформувати земельні відносини, передбачивши впровадження обігу земель сільськогосподарського призначення, здійснення заходів з упорядкування обліку земельних ресурсів, забезпечити екологічно орієнтований розвиток агропромислового комплексу та продовольчу безпеку; модернізувати транспортну інфраструктуру – дороги, залізниці, трубопроводи, аеропорти, морські і річкові порти тощо, у тому числі через механізми державно - приватного партнерства, провести прозору приватизацію з метою залучення внутрішніх та іноземних інвестицій в модернізацію і розвиток підприємства, сприяти зростанню продуктивності праці в економіці. інтегрувати енергетичні ринки україни до енергоринку єс, зокрема інтегрувати об’єднану енергосистему україни до європейського об’єднання операторів системи передачі електроенергії (entso - e) та газотранспортну систему україни до європейської мережі операторів газотранспортної системи (entso - g), зберегти та розширити транзитний потенціал україни, протидіяти реалізації проектів, що негативно впливають на енергетичну безпеку держави; підвищити енергоефективність, упровадити суцільний облік виробництва, передачі та використання енергетичних ресурсів, упровадити загальнодержавний енергетичний баланс, забезпечити подальший розвиток паливно - енергетичного сектору на умовах сталого розвитку та екологічної безпеки, з урахуванням новітніх технологій виробництва енергії з відновлюваних джерел та її зберігання. Для реалізації її потенціалу будемо захищати свободу судноплавства, сприяти ефективному використанню ресурсів чорного та азовського морів, річок дніпро і дунай, розвивати торговельний флот і військово - морські сили збройних сил україни.

Маємо створити умови для підтримання екологічної рівноваги на території україни, модернізації комунальної інфраструктури, посилити охорону навколишнього природного середовища, упровадити новітні системи поводження з відходами і скоротити промислові викиди, забезпечити ефективне використання природних ресурсів, захищати ліси і водойми, розвивати заповідний фонд, запобігати виникненню негативних наслідків надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру та усувати їх. Модернізувати систему дошкільної та повної загальної середньої освіти, професійної (професійно - технічної) та вищої освіти, привести освітні стандарти до потреб суспільного розвитку та до найкращих світових зразків; створити умови, необхідні для культурного розвитку та збагачення громадян україни, популяризації українського та світового мистецтва, музики, літератури; створити умови, зокрема інфраструктурні, для популяризації серед громадян масового спорту з метою покращення їх здоров’я та фізичного розвитку; забезпечити рівні можливості жінок і чоловіків для реалізації та розвитку їх здібностей та потенціалу, а також сприяти безбар’єрності у різних аспектах життя людини; забезпечити зростання добробуту населення та надання адресної соціальної допомоги, зокрема багатодітним сім’ям і малозабезпеченим громадянам; створити економічні та соціальні умови для підвищення рівня народжуваності та зниження рівня смертності шляхом впровадження ефективних соціальних механізмів підтримки дитини і сім’ї, розвитку сімейних форм виховання дітей, позбавлених батьківського піклування, підтримки послуг раннього розвитку дитини, материнства; забезпечити право людини на охорону здоров’я, зокрема популяризацію здорового способу життя, попередження захворювань, раннє діагностування, якісне комплексне лікування, реабілітацію з перших днів захворювання, паліативні послуги, розвиток трансплантації, належне медикаментозне забезпечення, впровадити стандарти доступних і якісних медичних послуг, сформувати ефективну систему біобезпеки і біологічного захисту; забезпечити особам з інвалідністю повну інклюзію у суспільство, рівність прав і можливостей на доступ до сервісів і послуг, роботи, відпочинку та активного соціального життя. Документи планування у сферах національної безпеки і оборони, які будуть підготовлені за результатами комплексного огляду сектору безпеки і оборони, секторальних та інших оглядів, матимуть практичний і конкретний зміст. Трансформації професійної культури на основі доктринальних підходів і принципів командування й контролю, підготовки, освіти нато; модернізації системи мобілізаційної підготовки та мобілізації, а також допризовної підготовки та військово - патріотичного виховання молоді; 61. Оборонно - промисловий комплекс забезпечуватиме потреби збройних сил україни, інших складових сектору безпеки і оборони україни в озброєнні та військовій техніці, інвестуватиме у розвиток технологій, виробничих потужностей, людських ресурсів, залучатиме інвестиції, братиме участь у спільних міжнародних проектах, реалізуватиме потенціал державно - приватного партнерства, виступатиме у такий спосіб драйвером економічного зростання. Держава сприятиме зміцненню експортного потенціалу оборонно - промислового комплексу, активізуватиме військово - технічне співробітництво з іноземними партнерами з метою залучення сучасних технологій в оборонну та суміжні галузі економіки, а також створенню спільних підприємств та нових робочих місць. Зміцнить демократичний цивільний контроль за сектором безпеки і оборони україни як запоруку законності та ефективності діяльності його складових, підвищить ефективність управління, зміцнить нагляд і посилить відповідальність посадових і службових осіб органів сектору безпеки і оборони; перегляне й забезпечить виконання законодавства у сфері національної безпеки і оборони, зокрема уточнить та імплементує норми закону україни про національну безпеку україни; створить систему ефективного управління та координації діяльності органів сектору безпеки і оборони, удосконалить її архітектуру; оптимізує структуру, функції і чисельність служби безпеки україни як спеціально уповноваженого державного органу у сферах контррозвідувальної діяльності та охорони державної таємниці, головного органу у загальнодержавній системі боротьби з терористичною діяльністю, що дасть змогу попереджати, своєчасно виявляти зовнішні та внутрішні загрози безпеці україни і запобігати їм, припиняти розвідувальні, терористичні та інші протиправні посягання спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на державну безпеку україни, усувати умови, що їм сприяють, та причини їх виникнення; створить ефективне розвідувальне співтовариство, посиливши його роль у реалізації державної політики у сферах національної безпеки і оборони, зміцнить систему координації та контролю діяльності розвідувальних органів, розвиватиме розвідувальні спроможності; завершить створення національної системи кібербезпеки, сформує сучасні спроможності суб’єктів забезпечення кібербезпеки і кібероборони та зміцнить систему їх координації; забезпечить системність реформування національної поліції україни, посилить кримінальну поліцію та органи досудового розслідування, зокрема у сфері боротьби з організованою і транснаціональною злочинністю; забезпечить розвиток національної гвардії україни з урахуванням досвіду держав – членів єс, посилить її інституційну спроможність виконання завдань за призначенням; організує розбудову та використання комплексних систем відеоспостереження з аналітичною складовою в інтересах громадської безпеки; забезпечить розвиток та удосконалення загальнодержавної системи захисту державного кордону, зокрема імплементацію європейських стандартів прикордонної безпеки, скоординовану діяльність державних органів україни та військових формувань для системного розвитку інтегрованого управління кордонами; оптимізує державну систему цивільного захисту шляхом удосконалення її структури та системи управління (координації), удосконалить реагування на загрози, пов’язані з надзвичайними ситуаціями будь - якого характеру, уточнить завдання на мирний час та в особливий період; автоматизує процеси надання адміністративних послуг іноземцям та особам без громадянства, посилить міграційний контроль на державному кордоні і всередині держави для забезпечення дотримання іноземцями та особами без громадянства законодавства україни.

Для ефективного використання коштів платників податків у державному бюджеті україни будуть передбачатися видатки для сектору безпеки і оборони, які розглядатимуться радою національної безпеки і оборони україни в порядку, визначеному бюджетним кодексом україни.

Україна забезпечить посилення фінансової стійкості, ефективне використання бюджетних коштів, міжнародної допомоги, а також коштів з інших джерел, не заборонених законодавством, які залучатимуться для гарантування національної безпеки україни, шляхом підвищення прозорості та впровадження сучасного фінансового менеджменту.

Рада національної безпеки і оборони україни та кабінет міністрів україни координують і контролюють виконання стратегії у межах повноважень, визначених конституцією і законами україни.

Здійснює науково - методичне забезпечення комплексного огляду сектору безпеки і оборони, підготовки проектів документів планування у сферах національної безпеки і оборони; 69. Кабінет міністрів україни керується стратегією у здійсненні заходів щодо забезпечення обороноздатності і національної безпеки україни, громадського порядку, боротьби зі злочинністю. Міністерству внутрішніх справ разом з міністерством інфраструктури, міністерством охорони здоров’я, міністерством освіти і науки, міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства, міністерством фінансів, міністерством економічного розвитку і торгівлі, іншими заінтересованими органами виконавчої влади за участю громадських організацій розробити та подати кабінетові міністрів україни проект плану заходів щодо реалізації стратегії, схваленої цим розпорядженням. Протягом останніх десятиліть у світі спостерігається стрімке збільшення кількості транспортних засобів та підвищення інтенсивності дорожнього руху, що призводить до збільшення кількості дорожньо - транспортних пригод та їх негативних наслідків. Так, за даними всесвітньої організації охорони здоров’я (вооз), дорожньо - транспортний травматизм на сьогодні є однією з найбільших проблем охорони здоров’я. У зв’язку із зазначеним міжнародне співтовариство приділяє значну увагу розробленню та здійсненню стратегічних заходів з безпеки дорожнього руху, спрямованих на запобігання дорожньо - транспортному травматизму.

В україні рівень смертності та травматизму внаслідок дорожньо - транспортних пригод є одним з найвищих в європі, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким, про що у своїх звітах неодноразово наголошували експерти вооз, світового банку та інших міжнародних інституцій. У 2016 році зафіксовано зростання кількості дорожньо - транспортних пригод на 5, 1 відсотка та травмованих у них осіб на 6, 4 відсотка порівняно з 2015 роком. Дітей віком до 18 років, а дорожньо - транспортні пригоди в україні є першою за поширеністю причиною смерті молоді віком від 15 до 24 років та другою за поширеністю причиною смерті дітей віком від 5 до 14 років. Важливо також врахувати, що за відсутності якісного збору даних щодо травмованих і загиблих унаслідок дорожньо - транспортних пригод зазначені показники можуть не відображати реальні цифри.

За результатами проведення аналізу наявних даних та аналітичного звіту світового банку в україні більшість дорожньо - транспортних пригод з тяжкими наслідками виникає через. Необлаштованість пішохідних переходів (відсутність освітлення, розмітки тощо), що призводить до смертельних наслідків у 38 відсотках випадків; порушення правил проїзду перехресть, на яких стається до 30 відсотків всіх дорожньо - транспортних пригод із смертельними наслідками; велика кількість дорожньо - транспортних пригод та постраждалих від них також впливає на економіку та сферу охорони здоров’я україни.

Доларів сша на рік, що становить приблизно 3, 4 відсотка валового внутрішнього продукту (у розрахунках 2014 року), включаючи матеріальні витрати, пов’язані з пошкодженням майна та зниженням продуктивності праці, та людські втрати через серйозні травми або смерть унаслідок дорожньо - транспортних пригод. Ураховуючи наведене, з метою збереження життя людей необхідним є прийняття стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в україні, на основі якої будуть розроблені план заходів з підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2020 року та державна програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2020 року, що також передбачено законом україни “про дорожній рух”, транспортною стратегією україни на період до 2020 року, затвердженою розпорядженням кабінету міністрів україни від 20 жовтня 2010 р. Відсутність головного міжвідомчого органу з безпеки дорожнього руху, а отже, відсутня цілісна система державного управління безпекою дорожнього руху, нечіткий розподіл функцій, наявність конфлікту інтересів, низький рівень інституціональної спроможності органів державної влади щодо аналізу, планування та діяльності у зазначеній сфері; відсутність обґрунтованої економічної оцінки вартості життя, здоров’я та завданої економіці шкоди від дорожньо - транспортних пригод; відсутність фінансування або механізму фінансування, спрямованого на запобігання та зниження рівня аварійності, зменшення кількості дорожньо - транспортних пригод з тяжкими наслідками; недосконалість порядку здійснення контролю за виконанням законодавства в частині дотримання правил дорожнього руху, особливо щодо осіб, які керують транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння та перевищують швидкість; відсутність системи державного нагляду за транспортними засобами та їх відповідністю технічним вимогам сучасних стандартів безпеки; низький рівень виховання суспільства у сфері безпеки дорожнього руху, власної відповідальності та дотримання правил дорожнього руху; відсутність ефективної системи сповіщення про дорожньо - транспортні пригоди та екстреної допомоги постраждалим унаслідок дорожньо - транспортних пригод; відсутність системних заходів з медико - психологічної, функціональної та соціально - професійної реабілітації жертв дорожньо - транспортних пригод. Метою стратегії є зниження рівня смертності внаслідок дорожньо - транспортних пригод щонайменше на 30 відсотків до 2020 року, ступеня тяжкості наслідків дорожньо - транспортних пригод для учасників дорожнього руху та зменшення соціально - економічних втрат від дорожньо - транспортного травматизму, а також запровадження ефективної системи управління безпекою дорожнього руху для забезпечення захисту життя та здоров’я населення. Розв’язання проблеми здійснюватиметься із застосуванням системного підходу обґрунтованих цільових показників шляхом впровадження сучасних вимог і технологій, які системно охоплюють усі ключові аспекти безпеки дорожнього руху, зокрема поведінку людини (людський фактор), дорожню інфраструктуру, конструкційну безпечність транспортних засобів, і одночасно розглядаються на етапі запобігання аварії, під час аварії та після неї відповідно до загальноприйнятих у світі підходів до формування та реалізації політики підвищення безпеки дорожнього руху.

опрацювання питання стосовно утворення та визначення повноважень головного міжвідомчого органу з безпеки дорожнього руху, основним завданням якого стане забезпечення ефективної реалізації державної політики у зазначеній сфері, зокрема передбаченої стратегією, у тому числі координація дій відповідальних центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо формування та реалізації державної політики у сфері безпеки дорожнього руху; - запровадження основних засад системи управління безпекою дорожнього руху.

Державна програма, план заходів, ключові складові, кількісні показники, конкретні цілі, проміжна та щорічна оцінка результатів, відповідальність; - проведення аналізу та удосконалення законодавства з питань безпеки дорожнього руху з метою забезпечення відповідності найкращим законодавчим стандартам, які діють в країнах європи з найбезпечнішими дорожньо - транспортними системами; - розроблення законодавства про дорожній рух з метою врегулювання всіх сфер життєдіяльності, у тому числі питання відповідальності за вчинені правопорушення та більш суворого покарання злісних порушників; - створення єдиної національної бази даних, що об’єднує інформацію про реєстрацію транспортного засобу, правопорушення, видані права водія, санкції щодо перевізників, що сприятиме підвищенню ефективності роботи правоохоронних органів і виявленню порушників; - розроблення комплексної інформаційної системи моніторингу безпеки дорожнього руху та впровадження програм з безпеки дорожнього руху; - запровадження проведення наукових та науково - технічних досліджень у сфері безпеки дорожнього руху з метою оцінки ефективності заходів, спрямованих на підвищення безпеки, комфорту та культури дорожнього руху; - посилення ролі органів місцевого самоврядування в забезпеченні системи безпеки дорожнього руху, у тому числі надання органам місцевого самоврядування повноважень щодо можливості створення та регулювання безпечних і зручних умов руху транспортних засобів та пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів, зокрема стосовно обмежень швидкості руху транспортних засобів на ділянках доріг у межах населених пунктів, які створюють загрозу для учасників дорожнього руху; - створення спеціального фонду з безпеки дорожнього руху, джерелами наповнення якого будуть кошти, які надійдуть від сплати адміністративних штрафів за порушення правил дорожнього руху, зокрема зафіксовані в автоматичному режимі, та від страхових програм, визначення відповідального органу, розпорядника такого фонду з безпеки дорожнього руху; - запровадження обов’язкового фінансування національних та регіональних програм з безпеки дорожнього руху за рахунок державного дорожнього фонду та фонду з безпеки дорожнього руху, ефективний розподіл ресурсів згідно з державними програмами та залучення місцевих бюджетів до виконання програм з безпеки дорожнього руху; - запровадження як на загальнодержавному рівні, так і на рівні органів державної влади та суб’єктів господарювання дсту iso 39001. № 1762 - viii “про внесення змін до закону україни “про джерела фінансування дорожнього господарства україни” щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі”, коштів державного та місцевих бюджетів, суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, цільових кредитів банків, міжнародної технічної допомоги, інвестиційних коштів, інших джерел. З урахуванням основної мети стратегії та за умови виконання в повному обсязі передбачених стратегією завдань прогнозується зменшення кількості загиблих і травмованих осіб внаслідок дорожньо - транспортних пригод у 2020 році на 30 відсотків порівняно з 2016 роком, а також наближення національних показників безпеки дорожнього руху до середньоєвропейського рівня, зокрема щодо соціального ризику (кількість загиблих внаслідок дорожньо - транспортних пригод на 100 тис. Сприяти реалізації права людини на користування спільним спадком людства через підтримку ініціатив з генерування, розвитку, поширення та популяризації вільних знань. Сприяє поширенню контенту українською та іншими мовами, особливо мовами етнічних груп, що традиційно проживають на теренах україни, а також активному та якісному розвитку спроможностей вікіспільноти.

На нас впливає політичний клімат в україні, від якого залежить зокрема можливість законодавців, політичного керівництва країни та лідерів думок приділити достатню увагу тим питанням, за які ми боремось. Наш розвиток залежить від економічного становища україни та загальної економічної ситуації у світі, зокрема від можливості й бажання жертводавців підтримувати розвиток вільних знань. Ключовим способом реалізації генерування та розвитку вільних знань, що є частиною нашої місії, є підтримка ініціатив зі збагачення контенту проєктів вікімедіа. Зараз організації важливо працювати задля визначення конкретних прогалин у вмісті проєктів вікімедіа та стимулювання їхнього закриття, а також звертати більше уваги на якість контенту (якість статей, релевантність медіафайлів тощо). Заповнення прогалин текстового контенту організація роботи із заливки джерел під вільними ліцензіями організація досліджень із виявлення прогалин у вікіпедії та робота з волонтерами та волонтерками з їхнього закриття покращення вмісту, пов язаного з місцевим (локальним) контекстом залучення контенту до сестринських вікіпроєктів, зокрема, оцифрування для вікіджерел підціль 2. Упорядкування, структурування, категоризація вже наявної інформації (зокрема, вікісховище, вікідані) організація експертного оцінювання якості статей підціль 3. Залучення медіаконтенту організація досліджень із виявлення прогалин українського контенту вікісховища та робота з волонтерами та волонтерками з їхнього закриття проведення конкурсів для збору світлин та інших медіа робота з інституціями й фахівцями з залучення тематичного медіаконтенту.

Вікіпроєкти існують завдяки спільноті волонтерів, і розширення цієї спільноти позитивно впливає на розвиток вікіпроєктів, а отже й поширення вільних знань. Для цього організація працює над підтримкою новачків та залученням до спільноти дописувачів вікіпедії та вікіпроєктів, а також над підвищенням різноманітності вікіспільноти.

Ми прагнемо тісніше інтегровувати роботу з вікіпедією в освітній процес, використовувати сучасні онлайн - технології для залучення нових людей та стимулювання участь фахівців у роботі над проєктами вікімедіа. Залучення нових дописувачок і дописувачів до проєктів вікімедіа організація офлайнових тренінгів для залучення нових дописувачок і дописувачів до вікіпедії та сестринських проєктів використання сучасних онлайн - технологій для навчання широкого загалу редагуванню вікіпедії інтеграція читання та редагування вікіпедії в освітній процес підціль 2. Підвищення різноманітності спільноти дописувачів співпраця з державними, науковими, культурними, освітніми закладами для збільшення участі фахівців у редагуванні вікіпедії ідентифікація недопредставлених груп користувачів та цільові заходи з метою залучення їх до редагування вікіпедії підтримка розвитку спільнот сестринських проєктів та проєктів мовами етнічних груп, що традиційно проживають на теренах україни.

Окрім того, ми плануємо приділяти більше уваги ініціативам, спрямованим на мотивування дописувачів, і покращити комунікацію щодо діяльності організації з вікіспільнотою. Умотивована, проінформована, активна, відповідальна, навчена спільнота, яка ефективно та злагоджено діє задля поширення та популяризації вільних знань підціль 1. Навчання для членів та членкинь спільноти організація тренінгів з окремих навичок (шаблони, файли, менторство тощо) проведення заходів для обміну досвідом між дописувачами організація хакатонів, інших заходів для розвитку технічних знань щодо проєктів вікімедіа підтримка участі представників і представниць спільноти в міжнародних вікімедійних заходах обміну досвідом та здобуття навичок підціль 2. Підвищення мотивації та поінформованості спільноти підтримка ініціатив спільноти з відзначення й мотивування дописувачів (віртуальні або фізичні відзнаки, підтримка початківців) удосконалення комунікації, інформування та популяризація діяльності організації в спільноті вікіпедії та сестринських проєктів. Ефективне поширення та популяризація вільних знань можливі лише за наявності широкої публічної обізнаності про проєкти вікімедіа та принципи їхньої роботи.

Медіапідтримка та промоція вікіпедії та проєктів вікімедіа розробка комунікаційної стратегії організації поширення інформації про діяльність організації, проєкти фонду вікімедіа та вільні ліцензії шляхом поширення прес - релізів, публікацій у соціальних мережах та блогах організація промоційних заходів (прес - сніданків, прес - конференцій, лекцій тощо) підціль 2. Робота з читачами й читачками та широким загалом для підвищення обізнаності співпраця з національними та міжнародними партнерами в галузі вільних знань проведення опитувань читачів та цільових аудиторій підготовка матеріалів про вікіпедію, проєкти вікімедіа та вільні ліцензії, участь у заходах для підвищення обізнаності про них. Виділення цього окремого напряму також акцентуватиме увагу на необхідності розбудовувати адвокаційну спроможність організації та волонтерської спільноти, а також налагодження контактів із потенційними партнерами в адвокації позитивних змін для вільних знань в україні. Спочатку посіяти паніку серед українців і заходу і тоді чекати, потім спровокувати українців чинити те, що віддалить їх від заходу, і тоді чекати; нападати, коли і українці, і захід виведені з рівноваги; і потім повторювати процес. Путін розуміє, що якщо він зможе спровокувати деяких українців до заяв чи дій, які віддалять київ від заходу, він досягне успіху в намаганні підкорити україну і в перспективі – решту простору колишнього радянського союзу, а можливо, доб ється і більших цілей. Путін знає, що навіть якщо дехто в україні й деінде не робитиме цього, сіяти паніку і провокувати українців є альтернативою вторгненню, радше невід ємною частиною такого плану.

Такі тактичні прийоми не лише роблять вторгнення легшим і дешевшим для кремлівського лідера, якщо йому треба буде використати військову силу, – вони можуть ліквідувати потребу вторгнення. Це може статися, якщо українці впадуть у відчай і самі дійдуть висновку, що у них нема вибору, окрім як скоритися без застосування сили, чи якщо захід штовхатиме київ йти на ще більші поступки москві заради мирного процесу, орієнтованого не на те, щоб спинити аґресію путіна, а радше на пошук мирної угоди, яка дозволить заходу і москві поновити провадження справ у звичному режимі. Він уже вторгся в україну і захопив територію, тож і українці, і захід мають визнати цю реальність й розпочати важкий процес, мета якого – зупинити злочини путіна і покарати його за них. Це не буде легко для українців, які змушені зважати на стволи російської зброї і трубопроводи з російським газом, і це не буде легко для заходу, який у своєму бажанні заявляти про перемогу і робити бізнес раз у раз відмовлявся визнавати, якою страшною була радянська система і до якої міри путін втілює її найгірші риси.

Західні уряди мають чітко сказати, що вони ніколи не визнають законною російську окупацію та анексію і що вони ніколи не визнають законним уряд, який робить такі речі. Це не зупинить злочини путіна відразу, так само як очолювана сша політика невизнання російської окупації естонії, латвії та литви досягла своєї мети лише через 50 років; та це сповістить росію і весь світ, що наслідки дій путіна рано чи пізно будуть анульовані. Зброю треба було вислати ще тоді, коли путін зробив перші рухи проти україни, і потік цієї зброї і супутня допомога мали би посилюватися з кожною новою дією путіна. Одне слово, настав час для заходу запропонувати україні членство в нато; це країна, яка зробила вибір бути частиною заходу, і захід тепер усвідомлює цю реальність. Сама з себе така пропозиція не вирішить поточну кризу, але зруйнує стратегію путіна і змусить і його самого, і його прибічників усвідомити, що його методів більше не толеруватимуть.

Коментарі