програма українське дошкілля середня група

програма українське дошкілля середня група

Додаткові освітні послуги, які не визначені базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом дошкільної освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

З переходом загальної середньої освіти на нові терміни, структуру та зміст навчання актуалізується питання пошуку шляхів забезпечення цілісного розвитку особистості на різних рівнях освіти.

Психологічно виваженому та успішному для дитини переходу від дошкільної до початкової освіти сприятимуть об’єднані зусилля педагогічних колективів закладів дошкільної і загальної середньої освіти та батьківської громадськості. Забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової освіти, відповідність базового компонента дошкільної освіти віковим особливостям дітей старшого дошкільного віку та вимогам концептуальних засад реформування нової української школи, доцільність використання учителями під час першого (адаптаційно - ігрового) циклу початкової освіти досвіду роботи педагогів закладів дошкільної освіти зі старшими дошкільниками.

Ці актуальні питання обговорили наприкінці березня за круглим столом у міністерстві освіти і науки україни представники мон, напн, імзо, педагогічних вишів, обласних департаментів та освітяни, які опікуються дошкільною і початковою освітою. В режимі онлайн учасники розглянули, як підвищити якість дошкільної освіти, реалізовувати завдання наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах нової української школи, а також нові нормативні вимоги до розроблення освітніх програм. Вона була розроблена авторським колективом на чолі з доктором психологічних наук, завідувачем лабораторії психології дошкільника інституту психології ім. 25 квітня у міністерстві освіти і науки україни під час наради для головних спеціалістів обласних департаментів освіти і науки та методистів закладів післядипломної педагогічної освіти розглянули питання оновлення нормативного забезпечення функціонування закладів дошкільної освіти, забезпечення наступності дошкільної і початкової освіти в умовах реформування нової української школи, виконання у 2017 році плану дій поетапного створення додаткових місць у закладах освіти для дітей дошкільного віку.

Згідно з перспективним планом проходження курсів підвищення кваліфікації протягом 2020 - 2021 року заплановано скерувати на навчання завідуючу закладу лапу а. Багаторазові звернення адміністрації як до засновників, так і до фінансового розпорядника і органів місцевого самоврядування, на жаль, залишаються без уваги та відповіді. Саме своїм ентузіазмом і коштами працівники закладу змогли забезпечити стан, коли усі приміщення закладу з основних критеріїв відповідають санітарно - гігієнічним нормативам, але не є сучасними та повними.

Оцінювання рівня педагогічної майстерності педагогів здійснюється за модульно - критеріальною моделлю шляхом опитувань, тестувань, анкетувань та спостережень за якістю організації освітнього процесу.

У ній виокремлено завдання щодо формування потреби у здоровому способі життя, виховання ставлення до здоров’я як до цінності, розви­ток рухової активності дитини.

“фор­мування основ духовно - моральних якостей”, “народознавство”, а у се­редньому та старшому дошкільному віці також додано розділ “основи правової культури”. Підрозділ “на­родознавство” включає ознайомлення дітей із сімейними та родинними традиціями, українською оселею, рідним краєм, народним одягом, українською народною іграшкою, календарно - обрядовими святами, зви­чаями і традиціями, національною кухнею та народними ремеслами.

Такий аспект роботи введений для пізнавального розвитку, збагачення знань дітей про історичні пам’ятки, формування стійкого інтересу до на­родознавчого матеріалу свого регіону, бажання пізнати його ближче.

Тому в освітній лінії “мовлення дитини” уточнено й конкретизовано завдання з формування правильної звуковимови, збагачення та активізації лексич­ного запасу, оволодіння граматично - правильним мовленням, зв’язним мовленням. Показники компетентності, якими закінчується кожна освітня лінія програми, вихователь може використати для визначення рівня розвитку дитини в кінці навчального року.

Концептуальні засади програми узгоджені з пріоритетами загальнолюдських цінностей, що забезпечує спрямованість програми на формування загальної культури життєдіяльності дитини старшого дошкільного віку, максимальне використання можливостей періоду дитинства для досягнення психологічних якостей дошкільної зрілості та особистісного зростання. Реалізація програми забезпечує оптимальні фізичні та інтелектуальні навантаження з метою охорони здоров я та покращення фізичного, психоемоційного стану та соціального благополуччя дитини.

В основу програми закладено відомі загальнонаукові принципи актуальності, науковості, доступності та відповідності програмового матеріалу віковим особливостям розвитку дітей, послідовності, систематичності, концентричності, дотримання яких відповідає сучасним тенденціям розвитку, виховання і навчання дошкільників. Відповідність світському і гуманістичному характеру освіти; єдність розвивальних, виховних, навчальних цілей і завдань дошкільної освіти; доцільність поєднання наукової обґрунтованості й можливості практичного застосування; особистісно - зорієнтована взаємодія дорослих і дітей; раціональне співвідношення організованої, самостійної та вільної діяльності у повсякденному житті; врахування провідних видів діяльності малюків забезпечують індивідуальний та диференційований підхід у освітній роботі з дітьми; інтеграцію змісту, форм, методів, засобів розвитку, виховання і навчання дошкільників. У програмі розкрито особливості національно - патріотичного виховання, основні напрями, завдання та зміст роботи з дітьми п’ ятого і шостого років життя, форми методичної роботи з педагогами, поради батькам. Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу міністерства освіти і науки україни від 20. Спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін. Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально - технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога. Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін. Тривалість спеціально організованої навчальної діяльності (заняття) для дітей раннього віку - до 10 - 15 хвилин, молодшого дошкільного віку - від 15 до 25 хвилин (5 - 7 групових занять на тиждень), старшого дошкільного віку - від 25 до 35 хвилин (7 - 11 групових занять на тиждень). Методичні заходи, вивчення стану організації життєдіяльності відповідно до вимог нової редакції базового компонента дошкільної освіти та чинних програм. Завдання освітніх ліній базового компонента дошкільної освіти конкретизовано у різних розділах чинних програм та реалізуються через різні форми організації життєдіяльності дошкільників, у тому числі заняття, орієнтовний розподіл яких потребує уточнення (відповідно до листа інституту інноваційних технологій і змісту освіти міністерства освіти і науки україни від 26. 2 – завдання з логіко - математичного розвитку реалізуються не лише на спеціально організованих заняття, а й інтегруються у інші види діяльності дітей протягом дня. В дошкільному закладі в усіх вікових групах слід проводити інтегровані заняття, де поєднуються кілька напрямів діяльності дітей, та комбіновані заняття з метою закріплення набутих дітьми знань, мовленнєвих умінь та навичок. На сучасному етапі одним із провідних принципів дидактики виступає принцип інтеграції, котрий у дошкільній освіті реалізується через інтегроване заняття. Ключовим моментом такого заняття є тема, якій підпорядковані кілька напрямів діяльності, що використовуються на занятті (з математики, зображувальної діяльності, мовленнєвого розвитку та ін. Тобто на інтегрованому занятті не подається новий мовленнєвий матеріал, тому ці заняття рекомендується проводити у визначений час, орієнтовано 1 раз на квартал. На відміну від інтегрованого заняття комбіноване складається з окремих частин, що не пов’язані між собою і мають свої програмові завдання з одного чи різних підрозділів програми (навчання мови і розвиток мовлення із довкіллям, фізичною культурою, образотворчою діяльністю, художньою літературою). Радимо планувати 1 раз на тиждень групові чи індивідуально - групові заняття з навчання дітей елементів грамоти в старшій групі, а індивідуальні заняття планувати й проводити кожного дня з окремими дітьми, враховуючи їх індивідуальні особливості. Нагадуємо, що навчання дітей елементів грамоти та підготовку до письма доцільно проводити з невеликими групами дітей або ж як гурткову роботу для дітей шостого та сьомого років життя, які виявляють потребу читати і писати.

Як показує практика роботи сучасних дошкільних навчальних закладів, навчання дітей старшого дошкільного віку елементів грамоти доцільно проводити з невеликими групами дітей, тому переважатимуть групові (до 15 осіб), індивідуально - групові (4 - 8 осіб) й індивідуальні (1 - 4 особи) заняття, на яких об’єднують дітей старшого дошкільного віку приблизно одного рівня розвитку (якщо розвиток дітей різнорівневий, то слід планувати окремі завдання для таких дітей). На заняттях з навчання елементів грамоти, які доцільно проводити раз на тиждень як групове чи індивідуально - групове, діти вслухаються в мовлення, дізнаються, що воно складається з речень, що речення будуються зі слів, а слова можуть ділитися на склади і окремі звуки.

індивідуальні, групові, колективні бесіди з дітьми на особистісні, морально - етичні теми, організація і розігрування ситуацій міжособистісного спілкування тощо. Рухливі ігри, елементи спортивних ігор та вправ, фізкультурні свята і розваги; прогулянки - походи за межі дитячого садка, самостійна рухова діяльність дітей тощо. індивідуальна робота з дітьми з різних розділів програми (ігри, вправи, бесіди, розмови та інші форми), індивідуальні бесіди, розмови, консультації для батьків. Програму зорієнтовано на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, на збереження дитячої субкультури, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя малюка. Мета програми — забезпечити повноцінний фізичний, соціальний, пізнавальний та естетичний розвиток особистості дитини шостого року життя;полегшити входження у всесвіт і розвинути її внутрішні сили та духовний потенціал. Науково - теоретичним ґрунтом програми є досягнення вітчизняної та світової психолого - педагогічної науки, а також сучасні дослідження розвитку дитини, які визнають своєрідність, унікальність, особливість дошкільного дитинства в становленні особистості, урахування сензитивності цього періоду щодо становлення первинного схематичного світогляду, супідрядності мотивів, довільної поведінки, внутрішніх етичних інстанцій, самосвідомості. Компетентність, креативність та ініціативність, довільність, самостійність, відповідальність, безпеку та незалежність поведінки, самосвідомість і здатність особистості до самооцінки.

Показники компетенції дитини є мінімальним освітнім ядром, рівень засвоєння якого відбивається в якісно - кількісних показниках діяльності та поведінки дитини.

Раннє дитинство (перший рік життя — ранній вік, переддошкільний вік — другий і третій роки життя); дошкільне дитинство (молодший, середній, старший віки). Б) вплив суспільства, соціального середовища на індивіда з метою прищеплення йому певних правил і стандартів поведінки, соціально прийнятних для чоловіків і жінок. Отже, риторика вчить ефективного спілкування на новому етапі розвитку суспільства, в умовах колосальних можливостей відкритості й доступності інформаційного простору.

У процесі розробки обсягу знань, умінь (компетенцій) і навичок дітей раннього, переддошкільного та дошкільного віку було використано сучасні дослідження психологів, педагогів, дидактів, соціологів, лінгвістів та онтолінґвістів. Побут, ігри, охорона здоров я і фізичне виховання дітей, рідний край, розвиток мовлення, формування початкових математичних уявлень, естетичне виховання і художня творчість дітей, виховання основ культури поведінки і взаємин, праця. Мета даної програми - розширити змістовий компонент освітньої роботи з дітьми, розкриваючи етнічні, історичні та соціокультурні особливості західного регіону.

Рівень розвитку зв’язного мовлення є показником і умовою соціальної активної особистості, а формування такого мовлення сприяє всебічному розвиткові дошкільника, особливо розвиток комунікативної діяльності. У програмі особливий акцент зроблено на завдання мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку, враховуючи обов’язковість дошкільної освіти з п’ятирічного віку.

З метою охоплення дошкільною освітою всіх дітей дошкільного віку, особливо дітей п’ятирічного віку, програму можна використовувати також для роботи з дітьми в дошкільних навчальних закладах із короткотривалим режимом перебування, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах, центрах розвитку.

Освоєння і проживання дітьми різних видів і форм діяльності, спланованих у блочно - тематичних циклах, забезпечує системне формування уявлень і знань дітей, завдяки цілісному сприйманню теми.

Таке планування дає змогу вихователю побудувати освітній процес так, щоб максимально реалізувати заявлену мету, ключову ідею через систему занять, доцільних форм і методів навчання, оптимальних для кожної вікової групи.

Щоденне планування складається за принципом методичного конструктора, елементи якого протягом дня можуть залежно від реальної ситуації трансформуватися, змінювати послідовність тощо. Технологія побудови освітнього простору за допомогою методичного конструктора передбачає широке поле професійних свобод вихователя у межах заданого тематичного циклу.

Така свобода дає йому змогу з окремих дидактичних елементів (ефективних форм, методів, засобів навчання й виховання дітей), наявних у картотеці, самостійно конструювати загальну картину проживання дня і навіть тижня. Перевага планування за принципом методичного конструктора полягають, по - перше, у високій мірі довіри професійній майстерності педагога, який здатен будувати свою роботу з дітьми, орієнтуючись на відчуття реальної ситуації, а не згідно з узагальненою стандартизованою регламентацією. Тобто вихователь із підготовленої картотеки напередодні або на початку дня обирає для себе ті дидактичні засоби, які потрібні йому для роботи потягом дня. А отже, він не витрачає дорогоцінний час на переписування в журнал для календарного планування всіх тих видів роботи, у які життя все одно внесе свої корективи.

Вихователь у ході роботи з дітьми рефлексує, слухає серцем і розумом себе, свої вихованців і, користуючись картотекою методичного конструктора оптимально організовує освітній процес. В даному розділі подані схеми календарного, перспективного планування із досвіду роботи дошкільних навчальних закладів кіровоградського району (аджамський днз «білочка, великосеверинівський днз, вільненський днз, первозванівський днз, соколівський днз) ранок. індивідуальні, підгрупові, колективні бесіди з дітьми на особистісні, морально - етичні теми, організація й розігрування ситуацій міжособистісного спілкування та ін. Рухливі ігри, елементи спортивних ігор та вправ, фізкультурні свята і розваги, прогулянки - походи за межі дитячого садка, самостійна рухова діяльність дітей та ін. Щодо ігор, дитячої праці зазначати вид, назву (тему), мету, матеріал, обладнання, інвентар; щодо спостережень, цільових прогулянок - походів за межі дитячого садка зазначати кінцевий пункт, спосіб пересування, тривалість, мету, інвентар та перебіг прогулянки у формі плану - схеми.

При складанні календарних планів уникати багатослів’я, й натомість використовувати чіткі та конкретні формулювання, які допоможуть зробити план дієвим, змістовним. 2014 пропоноване планування освітньо - виховної роботи з дітьми середнього дошкільного віку розроблено відповідно до вимог базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), за блочно - тематичним принципом, включаючи освітні лінії розвитку дитини.

Білан олександра іванівна пропоноване планування освітньо - виховної роботи з дітьми середнього дошкільного віку розроблено відповідно до вимог базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), за блочно - тематичним принципом, включаючи освітні лінії розвитку дитини.

Молодша група фрагмент перспективне планування освітньо - виховного процесу молодшої групи на вересень блочно - тематичний план розвивально - виховної зайнятості дітей назва блоку тижні тема тижня.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

диктанти для 3 класу з української мови

готові протоколи надання невідкладної медичної допомоги в приватному стомат кабінеті

гімн україни текст-

африка мадагаскар реферат по українські

пісню ярослави притули."тобі, країно"