інструкція з руху та маневрової роботи на залізничному транспорті

інструкція з руху та маневрової роботи на залізничному транспорті

Вимоги інструкції з сигналізації обов’язкові для робітників промислових підприємств, незалежно від їх організаційно - правових форм та форм власності, що пов’язані з роботою залізничного транспорту.

Автоматичне блокування (аб) - технічний засіб інтервального регулювання руху поїздів на міжстанційних перегонах за сигналами прохідних і локомотивних світлофорів; блок - ділянка - частина міжстанційного перегону за умови автоблокування або автоматичної локомотивної сигналізації, що застосовується як самостійний засіб сигналізації та зв язку, обмежена прохідними світлофорами (межами блок - ділянок) або прохідним світлофором (межею блок - ділянки) і станцією; гальмовий шлях - відстань, яку проходить поїзд за час від моменту переводу ручки крана машиніста або крана екстреного гальмування в гальмове положення до повної зупинки.

Гальмові путі розрізняються в залежності від виду гальмування (службове, повне службове та екстрене); головні колії - колії перегонів, а також колії станцій, що є безпосереднім продовженням колій суміжних перегонів і, як правило, не мають відхилень на стрілочних переводах; дільниця колійного блокування - частина залізничної мережі, обладнана пристроями автоблокування або напівавтоматичного блокування; контактна мережа - сукупність проводів, конструкцій та обладнання, що забезпечують передачу електричної енергії від тягових підстанцій до струмоприймачів електрорухомого складу; нейтральна вставка - ділянка контактної підвіски між двома повітряними проміжками (ізолюючими сполученнями), на яких нормально відсутня напруга. Нейтральна вставка виконується так, що за проходження струмоприймачів електрорухомого складу забезпечується електрична ізоляція ділянок, які сполучаються; особливі колійні знаки - покажчик номера стрілки, репери початку і кінця кругових кривих, початку та кінця перехідних кривих, прихованих споруд земляного полотна, найвищого горизонту вод і максимальної висоти хвилі; повітряний проміжок - виконане на контактній мережі ізолююче спряження анкерних ділянок, яке розділяє контактну мережу на дві секції. При проходженні по повітряному проміжку струмоприймача електрорухомого складу відбувається електричне з єднання секцій контактної мережі; переїзд - місце перехрещення залізничних колій на одному рівні з автомобільними дорогами або трамвайними коліями, обладнане необхідними пристроями; підштовхувальний локомотив – локомотив у хвості поїзда; призначений для допомоги ведучому локомотиву на окремих перегонах або частині перегону; під’їзна колія - залізнична колія незагального користування (зовнішня залізнична колія), призначена для перевезень вантажів підприємства та з єднуюча станцію примикання загальної мережі з промисловою станцією, а при її відсутності – з вантажно - розвантажувальною колією або зі стрілочним переводом першого відгалуження внутрішніх залізничних колій. Локомотиви без вагонів, моторні вагони та спеціальний самохідний рухомий склад, що відправляються на перегін вважаються поїздом; сигнальний знак - умовний видимий знак, за допомогою якого подається наказ або вказівка певній категорії працівників. Сигнальні знаки бувають постійними і тимчасовими; станція - роздільний пункт з колійним розвитком, що дозволяє проводити операції з приймання, відправлення, схрещення й обгону поїздів, а за умови розвинених колійних пристроїв - маневрову роботу з розформування та формування поїздів; стрілка - частина стрілочного переводу, що складається з рамних рейок, вістряків та перевідного механізму.

В разі наявності хрестовин з рухомим осердям у поняття стрілки входить і хрестовина; черговий по станції - змінний помічник начальника станції, який одноосібно розпоряджається прийманням, відправленням і пропусканням поїздів, а також іншими переміщеннями рухомого складу на головних та приймально - відправних коліях станції (а де немає маневрового диспетчера - і на інших коліях). Нічні сигнали повинні застосовуватись і в денний час під час туману, заметілі та інших несприятливих умов, коли видимість денних сигналів зупинки менше довжини гальмової путі, визначеної для даного місця при повному службовому гальмуванні, а сигналів зменшення швидкості та маневрових сигналів – менше 200 м; такими сигналами служать вогні світлофорів визначених кольорів, маршрутні та інші світлові покажчики, квадратні щити жовтого кольору (зворотна сторона зеленого кольору), червоні диски із світловідбивачем для позначення хвоста поїзда, сигнальні покажчики та знаки.

При поїзній та маневровій роботі, ремонтних роботах на об’єктах залізничного транспорту підприємств вимоги видимих (ручних) та звукових сигналів можуть доповнюватися вказівками, що передаються з використанням радіозв’язку та двохстороннього паркового зв’язку.

Прикриття – для огородження місць перехрещень залізничних колій на одному рівні іншими залізничними коліями, з автомобільними шляхами, а також з трамвайними коліями; загороджувальні – що вимагають зупинки в разі небезпеки для руху, що виникла на переїздах, великих штучних спорудах і обвальних місцях. А також у разі огородження составів для огляду, ремонту та очищенню вагонів на станційних коліях; попереджувальні – що попереджають про показання основного світлофору (вхідного, прохідного, загороджувального і прикриття); повторювальні – для повідомлення про показання вихідного, маршрутного, в’їзного (виїзного), технологічного, гіркового або маневрового світлофорів, що дозволяють рух, коли за місцевими умовами видимість основного світлофора не забезпечується; технологічні - що дозволяють або забороняють подачу або забирання рухомого складу при обслуговуванні технологічних об’єктів (вагоноперекидачів, приймальних пристроїв, вагонних ваг, пристроїв для відновлення сипучості вантажів, зливно - наливних пристроїв тощо), де необхідні вказівки машиністу локомотива, спеціального самохідного рухомого складу по зміні напрямку руху, для зупинки рухомого складу в точно визначеному місці. Світлофори підрозділяються на щоглові, карликові і такі, що встановлюються на містках і консолях, стінах виробничих приміщень та інших спорудах в залежності від місцевих умов. Такі, що нормально горять, нормально не горять (на загороджувальних та попереджувальних до них, а також повторювальних), не мигають та мигають (періодично загоряються і гаснуть). Два жовтих вогні – дозволяється проходження світлофора із зменшеною швидкістю та готовністю зупинитися біля наступного світлофора; поїзд прямує з відхиленням по стрілочному переводу; порядок застосування цих сигналів в інших випадках, не передбачених цією інструкцією, з дотриманням їхнього сигнального значення визначається державною адміністрацією залізничного транспорту україни.

На підприємствах, де діє двозначна система сигналізації, показання вхідних, вихідних, маршрутних та прохідних світлофорів визначається керівником підрозділу залізничного транспорту підприємства. Один зелений вогонь – дозволяється поїзду прямувати на станцію по головній колії з встановленою швидкістю; наступний світлофор (маршрутний або вихідний) відкритий (рис. 1); один жовтий вогонь – дозволяється поїзду прямувати на станцію по головній колії з готовністю зупинитися; наступний світлофор (маршрутний чи вихідний) закритий (рис. 2, а); два жовтих вогні – дозволяється поїзду прямувати на станцію із зменшеною швидкістю на бокову колію та готовністю зупинитися, наступний світлофор закритий (рис. 2, б); один місячно - білий вогонь – дозволяється поїзду при погаслих основних вогнях світлофора прямувати на станцію до першого побіжного маневрового світлофора з подальшим рухом маневровим порядком на частково зайняту колію або до технологічного об’єкту з особою пильністю і готовністю зупинитися (рис. Відправлення по запрошувальному сигналу вихідного світлофора дозволяється тільки по правильній колії двоколійного перегону, обладнаного автоблокуванням. На станціях, де не проводиться приймання поїздів на частково зайняті колії чи до технологічних об’єктів виробництва, надалі до перебудови можуть застосовуватися на вхідних світлофорах немигаючі запрошувальні сигнали.

Один зелений вогонь – дозволяється поїзду відправитися зі станції та прямувати із встановленою швидкістю; попереду вільні дві чи більше блок - ділянки (рис. 6, а); один жовтий вогонь – дозволяється поїзду відправитися зі станції та прямувати з готовністю зупинитися; наступний світлофор закритий два жовтих вогні – дозволяється поїзду відправитися зі станції із зниженою швидкістю; поїзд прямує з відхиленням по стрілочному переводу; наступний світлофор закритий (рис. 6, д); за наявності відгалуження, обладнаного колійним блокуванням; а також для позначення колії, на яку відправляється поїзд, на багатоколійних ділянках, обладнаних колійним блокуванням; і на двоколійних ділянках, обладнаних двостороннім автоблокуванням; на станціях, що мають вихідні світлофори, за наявності відгалуження, не обладнаного колійним блокуванням (для зазначення готовності маршруту відправлення на відгалуження), – вихідні світлофори можуть доповнюватися відповідними показаннями, значення яких встановлюються місцевою інструкцією та вказуються в технічно - розпорядчому акті станції. Один зелений вогонь – дозволяється поїзду відправитися зі станції та прямувати із встановленою швидкістю; перегін до наступної станції вільний; один зелений вогонь – дозволяється рух із встановленою швидкістю; наступний світлофор (маршрутний чи вихідний) відкритий; один жовтий вогонь – дозволяється рух з готовністю зупинитися; наступний світлофор (маршрутний чи вихідний) закритий; два жовтих вогні – дозволяється проходження світлофора із зменшеною швидкістю та готовністю зупинитися на станції; поїзд прямує на бокову колію; наступний світлофор закритий; один зелений вогонь – дозволяється рух із встановленою швидкістю; попереду вільні два або більше блок - ділянки (рис. Положення правил поширюються на всі підприємства й організації, контрагентів, що мають у своєму складі власний залізничний транспорт або фронти навантаження - вивантаження. Розроблені підприємствами й організаціями інструкції, технічні умови, норми й інші документи, що відносяться до експлуатації, проектування і будівництва колій, споруд, пристроїв і рухомого складу залізничного транспорту, у тому числі спеціального самохідного, а також технологічного спеціального рухомого складу, повинні відповідати вимогам цих правил. Місцеві інструкції, які видаються на підприємствах у розвиток окремих положень дійсних правил, затверджуються начальником залізничного цеху (якщо ці інструкції регламентують роботу тільки залізничного транспорту) і керівником підприємства (якщо інструкції визначають взаємодію в роботі залізничного транспорту та виробничих цехів і ділянок, а також контрагентів). Правила технічної експлуатації обов язкові для всіх працівників залізничного транспорту промислових підприємств, керівників цих підприємстві та організацій, контрагентів, працівників виробничих цехів і ділянок підприємств, пов язаних з роботою залізничного транспорту або забезпечують нормальну його роботу, а також для проектних і конструкторських організацій, що розробляють проекти на реконструкцію і будівництво рухомого складу, споруд і пристроїв залізничного транспорту.

Приналежні підприємствам локомотиви і вагони, що виходять на колії загальної мережі залізниць, повинні відповідати вимогам правил технічної експлуатації залізниць україни.

Усі працівники залізничного транспорту, виробничих цехів і ділянок промислових підприємств, контрагентів, пов язані з рухом поїздів і маневровою роботою, зобов язані знати і суворо дотримуватись вимог правил технічної експлуатації залізничного транспорту промислових підприємств. Частина міжстанційного перегону при автоблокуванні або напівавтоблокуванні, обмежена прохідними світлофорами (межами блок - ділянок) або прохідним світлофором (межею блок - ділянки) і вхідним світлофором станції. Для керування спеціальним самохідним рухомим складом призначається бригада – машиніст і помічник машиніста або водій і помічник водія дрезини (згідно з інструкцією з експлуатації відповідної машини). Вагони бункерного типу, рефрижераторні вагони, зерновози, транспортери, контейнеровози, цементовози, агловози, коксовози, обкотишовози, вагони для перевезення добрив, деревини тощо. Звичайно тупикова колія на горизонтальному майданчику або з ухилом убік сортувальних колій, призначений для виконання маневрів осаджуванням, поштовхами (ізольованими, серійними) або способом безперервного сортування вагонів. Станційні, колії перегонів, що з єднують між собою станції, пости; вантажно - розвантажувальні колії; під їзди до робочих горизонтів кар єрів, відвалів; пересувні колії у забоях і на відвалах; з єднувальні колії та інші, призначення яких визначається виконуваними на них операціями.

Граничний поперечний (перпендикулярний до осі колії) контур, в якому, не виходячи назовні, має розміщуватися вантаж (із врахуванням упаковування та кріплення) на відкритому рухомому складі за знаходження його на прямій горизонтальній колії. Граничний поперечний (перпендикулярний до осі колії) контур, в якому, не виходячи назовні, має розміщуватися як навантажений, так і порожній рухомий склад, встановлений на прямій горизонтальній колії. Виняток можуть становити лише пристрої, призначені для безпосередньої взаємодії їх із рухомим складом (вагонні уповільнювачі в робочому стані, контактні проводи з деталями кріплення тощо). Гальмування, що досягається зниженням зарядного тиску в магістралі в один прийом темпом службової розрядки для одержання в гальмових циліндрах найбільшого тиску, що допускається вантажним режимом повітряних розподільників. Відстань, яку проходить поїзд за час від моменту переводу ручки крана машиніста або крана екстреного гальмування в гальмове положення до повної зупинки.

Пристосування, яке укладається на головку рейки, для зупинки вагона (групи вагонів) при маневровій роботі (поштовхами одиночними або серійними) і закріплення рухомого складу на коліях. Пристрої для передачі вказівок з руху поїздів, маневровій роботі, огляду вагонів та інших операцій, машиністам локомотивів, складачам, черговим стрілочного поста, працівникам колії, пунктів технічного обслуговування тощо. Пост на перегоні, що не має колійного розвитку і призначений тільки для обслуговування пункту примикання (для поїздів, що прямують по всьому перегону, не є роздільним пунктом). Постачання паливом, мастильними та обтиральними матеріалами, водою, піском тощо, а також для виконання технічного обслуговування локомотивів, спеціального самохідного рухомого складу.

Знімні дрезини, колійні вагончики, ремонтні вишки на електрифікованих ділянках, колієвимірювальні, дефектоскопічні та інші візки і рухомі одиниці, що можуть бути зняті з колії вручну працівниками, які їх обслуговують. Працівник, котрий безпосередньо керує діями всіх осіб, які беруть участь у маневрах, без вказівки котрого машиніст локомотива, який проводить маневри, не має права приводити локомотив у рух. Підприємства й організації (контрагенти залізниць загальної мережі), що користуються послугами залізничного транспорту підприємства - власника залізничного господарства, та адміністративно не входять до його складу.

Колії пересування спеціального технологічного рухомого складу з розплавленим металом, гарячими зливками, вогненно - рідким шлаком, зливу отруйних хімікатів тощо (по переліку підприємства в залежності від технології виробництва) контактна мережа. Сукупність проводів, конструкцій та обладнання, що забезпечують передачу електричної енергії від тягових підстанцій до струмоприймачів електрорухомого складу.

Відправник вантажу або вантажоодержувач, що у межах залізничної під їзної колії, яка належить іншому відправнику вантажу або вантажоодержувачу, має свої склади або власні колії, які примикають до зазначеної залізничної колії. Частина станції (колійного розвитку підприємства) що включає станційні колії, сортувальну гірку та витяжну (сортувальну) колію, що обслуговується одним маневровим локомотивом. Пересування рухомого складу в межах станції (колійного розвитку підприємства), пов язані з розформуванням і формуванням поїздів і маневрових составів, а також з виконанням операцій по транспортному обслуговуванню технологічних процесів виробництва (вантажовідправників, вантажоодержувачів, контрагентів). Нейтральна вставка виконується так, що за проходження струмоприймачів електрорухомого складу забезпечується електрична ізоляція ділянок, які сполучаються. Межі залізничної смуги відведення, покажчик номера стрілки, репери початку і кінця кругових кривих, а також початку, середини та кінця перехідних кривих, прихованих споруд земляного полотна, найвищого горизонту вод і максимальної висоти хвилі. Стрілка, за приготування маршруту приймання або відправлення поїзда в положення, що виключає можливість виходу рухомого складу на підготовлений маршрут. Залізнична колія незагального користування (зовнішня залізнична колія), призначена для перевезень вантажів підприємства та з єднуюча станцію примикання загальної мережі з промисловою станцією, а при її відсутності – з вантажно – розвантажувальною колією або зі стрілочним переводом першого відгалуження внутрішніх залізничних колій. Вантажний поїзд, довжина якого (у фізичних або умовних вагонах) перевищує максимальну норму, встановлену графіком руху на ділянці проходження цього поїзда. Поїзд, сформований з діючого локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, який використовується як локомотив; вагонів, виділених для спеціальних і технічних потреб залізничного транспорту; спеціального самохідного і несамохідного рухомого складу, призначеного для виконання робіт з утримання, обслуговування й ремонту споруд і пристроїв залізничного транспорту промислових підприємств. Правила безпеки та порядок ліквідації наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні їх залізничним транспортом, затверджені наказом міністерства транспорту україни від 16. Методичні вказівки з розрахунку і застосування норм закріплення рухомого складу гальмовими башмаками на станційних коліях, цд - 0051, затвердженні наказом укрзалізниці від 31. Порядок обліку, маркування, видачі, зберігання та вилучення з експлуатації гальмових башмаків на залізницях україни, цд - 0041, затверджений наказом укрзалізниці від 30. Настоящая типовая инструкция содержит требования к безопасным методам труда локомотивных бригад при обслуживании электровозов и тепловозов и моторвагонного подвижного состава, которые обязаны выполнять машинист и его помощник. Виконання правил технічної експлуатації забезпечує злагодженість усіх ланок залізничного транспорту, чітку та безперебійну роботу залізниць і безпеку руху.

Правила технической эксплуатации железных дорог украины устанавливают основные положения и порядок работы железных дорог и работников железнодорожного транспорта украины, основные размеры, нормы содержания важнейших сооружений, устройств и подвижного состава и требования, относящиеся к ним, систему организации движения поездов и принципы сигнализации.

Выполнение правил технической эксплуатации обеспечивает слаженность всех звеньев железнодорожного транспорта, четкую и бесперебойную работу железных дорог и безопасность движения. Инструкция определяет систему видимых и звуковых сигналов для передачи приказов и указаний, относящихся к движению поездов и маневровой работе, а также типы сигнальных приборов, при помощи которых эти сигналы подаются. Цт - цв - цл - 0015 инструкция по эксплуатации тормозов подвижного состава на железных дорогах украины (с изменениями и дополнениями согласно приказа №312 - ц от 07. Инструкция по движению поездов и маневровой работе на железных дорогах украины (идп) в соответствии с основными положениями, установленными правилами технической эксплуатации железных дорог украины (птэ) и инструкцией по сигнализации на железных дорогах украины (иси), конкретизирует правила. — приема, отправления, пропуска поездов при различных средствах сигнализации, централизации, блокировки (сцб) и связи на станциях и близлежащих к ним перегонах, как при нормальных условиях действия средств сцб и связи во время движения поездов, так и в случаях неисправности этих средств; — приема и отправления поездов в условиях выполнения ремонтно - строительных работ на железнодорожных путях и сооружениях; — выполнения маневров на станциях; — выдачи предупреждений на поезда; — другие правила, регламентирующие безопасные и беспрепятственные прием, отправление и следование поездов, безопасность маневровой работы и соблюдение работниками требований охраны труда и окружающей природной среды. Автоматичне блокування (аб) - технічний засіб інтервального регулювання руху поїздів на міжстанційних перегонах за сигналами прохідних і локомотивних світлофорів. Автоматична світлофорна сигналізація - система, яка складається з переїзних світлофорів, акустичних сигналів, електричних рейкових кіл (ділянка наближення) і апаратури керування, яка забезпечує під час заняття поїздом ділянки наближення автоматичну подачу сповіщення на переїзд та автоматичне вмикання звукової та світлофорної сигналізації. Вантажний поїзд - поїзд, призначений перевозити вантажі, маса та довжина якого не перевищує максимальну норму, встановлену графіком руху поїздів на ділянці прямування цього поїзда. Вантажний довгосоставний поїзд - вантажний поїзд, довжина якого перевищує максимальну норму, встановлену графіком руху на ділянці проходження цього поїзда. Вантажний великоваговий поїзд - вантажний поїзд, вага якого для відповідних серій локомотивів на 100 тонн і більше перевищує визначену графіком руху вагову норму на ділянці проходження цього поїзда. Внутрішньостанційний диспетчерський зв язок - прямий зв язок між черговим по станції, маневровим диспетчером, черговим гірки, черговим парку, оператором стрілочного поста, оператром пункту технічного обслуговування вагонів. Габарит рухомого складу - граничний поперечний (перпендикулярний до осі колії) контур, в якому, не виходячи назовні, повинен розміщуватися як навантажений, так і порожній рухомий склад, встановлений на прямій горизонтальній колії. Гальмовий башмак складається з головки, ручки, упорної пластини, заклепочних з єднань (2 шт) та полозу, який в свою чергу, складається з носка, п ятки та двох бортів. Головні колії - колії перегонів, а також колії станцій, що є безпосереднім продовженням колій суміжних перегонів і, як правило, не мають відхилень на стрілочних переводах. із тягового локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, який використовують як локомотив; вагонів, що виділені для спеціальних і технічних потреб; спеціального самохідного й несамохідного рухомого складу, призначеного для виконування робіт з утримування, обслуговування й ремонту споруд і пристроїв залізничного транспорту.

Двобічний парковий зв язок - зв язок, призначений для керування роботою станційних працівників на сортувальних гірках, парках сортування, станцій і депо. Диспетчерська централізація (дц) - комплекс пристроїв, що включає апаратуру телеуправління з одного диспетчерського пункту пристроями електричної централізації (ец) ряду лінійних станцій дільниці залізниці та засоби контролю за станом пристроїв ец і систем інтервального регулювання руху поїздів на прилеглих до цих станцій перегонах. Ділянка наближення до переїзду - ділянка колії, обладнана рейковими колами, розташована перед переїздом, довжину якої визначають розрахунком у залежності від швидкості руху поїздів і довжини проїзної частини переїзду, для завчасного автоматичного сповіщення на переїзд про наближення до нього поїзда, автоматичного керування переїзною сигналізацією й шлагбаумами, якщо переїзд ними обладнаний. Допоміжний пост - пост на перегоні, що не має колійного розвитку та призначений тільки для обслуговування пункту примикання під їзної колії (для поїздів, що проїжджають по всьому перегону, роздільним пунктом бути не може). Електрожезлова система - комплекс пристроїв, за допомогою якого здійснюється контроль стану перегону, а правом виїзду на перегін є отримання машиністом жезла від чергового по станції відправлення. Електрична централізація стрілок і сигналів (ец) - станційний комплекс пристроїв залізничної автоматики, що забезпечує централізоване управління стрілками і світлофорами та автоматичний контроль на апараті управління за положенням централізованих стрілок, станом світлофорів та рейкових кіл. Загороджувальна сигналізація - загороджувальні (для поїздів і маневрових составів) світлофори, які встановлені перед переїздом та керовані черговим по переїзду.

Залізничний переїзд - місце перехрещення дороги із залізничними коліями в одному рівні, обладнане потрібними пристроями, які забезпечують безпеку руху, поліпшують умови пропускання поїздів і транспортних засобів, проходження пішоходів, а також проганяння худоби.

Залізничний транспортний засіб - технічний засіб, який приводиться в рух джерелом енергії (несамохідний), призначений для руху рейковими дорогами (залізницями) і використовується, щоб переміщувати в просторі людей, вантажі і обладнання, призначене для виконання спеціальних функцій. інтенсивний рух поїздів - розміри (частота) руху поїздів (у сумі) за графіком на двоколійних ділянках більше ніж 50 пар і одноколійних - більше ніж 24 пари на добу.

Керівник маневрів - працівник, котрий безпосередньо керує діями усіх осіб, які беруть участь у маневрах, без вказівки котрого машиніст локомотива, який проводить маневри, не має права приводити у рух локомотив. Ключова залежність стрілок та сигналів - система станційної централізації, в якій замикання стрілок забезпечується стрілочними контрольними замками, а відкриття світлофорів на дозволяюче показання можливе при умові замикання в апараті ключової залежності ключів від стрілок, що входять у маршрут, при відкритому сигналі. Комерційне оглядання вагонів - система обслуговування вантажних вагонів та контейнерів, що перебувають у составах або поїздах, а також порожніх вагонів та контейнерів до та після навантаження з огляданням вантажу, його збереженості, правильності розміщення та кріплення, усунення несправностей, які не потребують відчеплення вагонів від состава. Контактна мережа - сукупність проводів, конструкцій та обладнання, що забезпечують передавання електричної енергії від тягових підстанцій до струмоприймачів електрорухомого складу.

Локомотивна бригада (бригада спеціального рухомого складу), машиніст - працівники (працівник) призначені (ий) керувати та обслуговувати локомотиви (спеціальний рухомий склад). Маршрут приймання (відправлення) поїзда (маршрутний набір) - маршрутний принцип управління стрілками та сигналами, що використовується в блочній маршрутно - релейній централізації, при якому встановлення маршруту будь - якої складності та протяжності здійснюється послідовним натисненням на пульті кнопок початку та кінця маршруту, а в окремих випадках варіантної кнопки.

Надзвичайна ситуація - ситуація, яку характеризує порушеність нормальних умов життя й діяльності людей на об єкті або території, спричинена аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншими чинниками, що призвели (можуть призвести) до загибелі людей, тварин і рослин, значних матеріальних збитків та (або) завдали (можуть завдати) шкоди довкіллю. Напівавтоматичне блокування (наб) - система інтервального регулювання руху поїздів, при якій функції з відправлення і приймання поїздів виконуються як вручну, так і автоматично. Небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних чинників можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. Несправжня зайнятість рейкових кіл - відмова в роботі рейкових кіл внаслідок обриву або відсутності стикових з єднувачів, порушення ізоляції стрілочної гарнітури, порушення ізоляції ізолюючого стика, порушення регулювального режиму обслуговування персоналом та інші відмови.

Ведення поїздів, готування маршрутів приймання (відправлення) або пропускання поїздів на станції, ведення поїздів дільницею, технічне обслуговування поїздів, утримання колії, штучних споруд, технічних засобів електропостачання, сигналізації, централізації та зв язку тощо. Охоронна стрілка - стрілка, встановлена під час готування маршруту приймання поїзда або маршруту відправлення поїзда в положення, що не дає змоги рухомому складу виїхати на підготовлений маршрут. Під їзна колія - залізнична колія незагального користування (зовнішня залізнична колія), призначена для перевезень вантажів підприємства та з єднуюча станцію примикання загальної мережі з промисловою станцією, а при її відсутності – з вантажно – розвантажувальною колією або зі стрілочним переводом першого відгалуження внутрішніх залізничних колій. Помилкова вільність рейкових кіл - відмова в роботі рейкових кіл внаслідок неправильних дій обслуговуючого персоналу, порушення чергування полярності, підживлення колійного реле від сторонніх джерел живлення, несправності або відсутності перемичок, з єднувачів, несправності апаратури, несправності монтажу, порушення регулювального режиму обслуговуючим персоналом та інші відмови.

Регламент переговорів - правила, що регламентують порядок надання вказівок та доповідей, за допомогою яких ведуть всі розмови між працівниками, задіяними в процесі руху поїздів. Регульований переїзд - переїзд, обладнаний пристроями переїзної сигналізації, для водіїв транспортних засобів або такий, що обладнаний шлагбаумом, і його обслуговує черговий працівник. Сигналізація, централізація і блокування (сцб) - комплекс технічних засобів, за допомогою яких забезпечується необхідна пропускна спроможність ділянок залізниць та безпечний рух поїздів. За допомогою пристроїв сцб виконують автоматичний контроль стану ділянок залізниць з метою передачі усієї інформації локомотивним бригадам та іншим працівникам залізниць. За допомогою пристроїв сцб можливі автоматичне регулювання руху поїздів та дистанційне керування об єктами залізничної автоматики на станціях та перегонах. Світлофор - оптичний прилад залізничної сигналізації, за допомогою якого у будь - який час доби кольором передають на відстань накази, що прямо відносяться до руху поїздів. Складач поїздів - змінний працівник, який керує маневрами відповідно до розпоряджень тільки одного з працівників - чергового по станції, маневрового диспетчера, чергового сортувальної гірки або парку, а на ділянках, що обладнані диспетчерською централізацією, - поїзного диспетчера. Сортувальна гірка - штучно зроблена підвищина перед коліями сортувального парку, призначена для пришвидчування процесу розформування - формування вантажних поїздів. Спеціальний стаціонарний пристрій - пристрій призначений для механічного закріплення состава або окремих вагонів на станційних коліях з метою попередження самовільного виходу вагонів на перегін в сторону ухилу після відчеплення локомотива. Спеціальний стаціонарний пристрій складається із рами, закріплювального модуля, який включає рухому каретку, закріплювальних шин і розпірних підпружинених важелів, приводу з елементами трансмісії, ручного приводу, пультів дистанційного і місцевого управління з сигнальними елементами, датчиками положення рухомої каретки і датчиками контролю наявності колеса в зоні закріплення. Сповіщальна сигналізація - система, яка складається з електричних рейкових кіл (ділянки наближення), пристрою подавання сповіщення на переїзд (кнопки на пульті управління у чергового по станції), щитка управління переїзною сигналізацією. Станцыя - роздільний пункт з колійним розвитком, що дозволяє проводити операції з приймання, відправлення, схрещення й обгону поїздів, обслуговування виробничих цехів і ділянок, а також маневрову роботу з формування та розформування поїздів і технічні операції з поїздами.

Головні, приймально - відправні, сортувальні, вантажно - розвантажувальні, витяжні, деповські (локомотивного та вагонного господарства), з єднувальні (що з єднують окремі парки на станції, що ведуть до контейнерних пунктів, паливних складів, баз, сортувальних платформ, до пунктів очищення, промивання, дезінфікування вагонів, ремонтування рухомого складу та виконання інших операцій), а також інші колії, призначення яких визначають виконувані на них операції. Станційний радіозв язок - зв язок між черговим по станції, маневровим диспетчером, черговим по гірці, черговим по парку, складачем поїздів із машиністами маневрових локомотивів (маневровий); черговим по гірці з машиністами гіркових локомотивів (гірковий); операторами станційного технологічного центру з обробки поїзної інформації і перевізних документів (технологічний). Стрілка ключової залежності - стрілочний перевід з механічним приводом системи станційної централізації та блокування, в якій залежність між стрілками і сигналами здійснюється за допомогою механічних пристроїв. Стрілочний пост - один або декілька стрілочних переводів нецентралізованого управління, що обслуговується одним або кількома черговими стрілочного поста або старшим чергового стрілочного поста. Телефонограма керівника робіт - зареєстроване повідомлення керівника робіт про стан робіт, передане телефоном службовим особам, що керують рухом поїздів. Технічне оглядання вагонів - система обслуговування вагонів, що перебувають у складах або поїздах, а також порожніх вагонів під час готування їх до навантаження з огляданням, ремонтними та профілактичними роботами, які не потребують відчеплення вагонів від состава. Уловлюючий тупик - тупикова колія, призначена, щоб зупинити некерований (який утратив керування) поїзд, або частину поїзда під час руху на затяжному ухилі. Централізована стрілка - стрілка, вістряки якої (за наявності хрестовини з рухомим осердям і осердя) переводять спеціальними пристроями, керованими з одного центрального пункту (станційний пост централізації). Черговий по станції (дсп) - змінний помічник начальника станції, який одноособово розпоряджається прийманням, відправленням і пропусканням поїздів, а також іншим переміщенням рухомого складу на головних та приймально - відправних коліях станції (а де немає маневрового диспетчера - і на інших коліях). Прийманням, відправленням і пропусканням поїздів на кожній станції, посту може розпоряджатися лише один працівник - черговий по станції або відповідно черговий по посту, а на ділянках, обладнаних диспетчерською централізацією, - поїзний диспетчер. Розмежування районів управління на таких станціях і коло обов язків кожного чергового по станції, поста зазначається в технічно - розпорядчому акті станції (тра). Працівник, який дав розпорядження, повинен кожного разу вимагати його повторення виконавцями, вислухати повторення розпорядження і переконатися у тому, що його зрозуміли правильно. На станції 2 - черговим по станції або за його розпорядженням оператором при черговому по станції, оператором поста централізації або черговим стрілочного поста; при диспетчерській централізації - поїзним диспетчером або за його розпорядженням черговим по станції, посту, оператором поста централізації. 4 при відправленні поїзда зі станції при забороняючому показанні вихідного світлофора, або з колій, які не мають вихідного світлофора, дозвіл на заняття перегону (якщо він не передається по радіозв язку з автоматичною реєстрацією переговорів) вручається машиністу ведучого локомотива особисто черговим по станції, посту, або через одного із працівників локомотивної бригади поїзда, що відправляється, або інших працівників, зазначених у тра станції. Машиністу локомотива, при наявності дозволу на заняття перегону, забороняється приводити поїзд у рух без вказівки чергового по станції, переданої через радіозв язок, або сигналу відправлення, поданого черговим по станції або за його вказівкою черговим по посту, оператором при черговому по станції, оператором поста централізації, черговим стрілочного поста, сигналістом, складачем поїздів і ін. 5 дозволяється відправлення поїздів, а також приймання їх на станцію у випадках, передбачених даною інструкцією з дозволу (наказу) чергового по станції (поїзного диспетчера), переданому машиністу локомотива по радіозв язку.

При відправленні поїздів за телефонними засобами зв язку, коли використовуються пристрої автоматичної реєстрації переговорів, ведення черговим по станції журналу поїзних телефонограм обов язково. 6 в усіх випадках приймання поїзда на станцію або відправлення поїзда зі станції при забороняючому показанні, або погаслих основних вогнях вхідного, вихідного (маршрутного) світлофорів черговий по станції, перш ніж скористатися кнопкою запрошувального сигналу або дати машиністу відповідний дозвіл на проїзд забороняючого сигналу, зобов язаний привести кнопку (рукоятку) запрошувального сигналу в положення, що відповідає забороняючому показанню світлофора, і в порядку, встановленому тра станції, переконатися. У вільності колії приймання, правильності встановлення і замикання стрілок у маршруті, а при відправленні поїзда, крім того, у вільності першої блок - ділянки (при автоблокуванні) або перегону (при напівавтоматичному блокуванні) і в переключенні пристроїв на відповідний напрямок руху.

У випадках приймання або відправлення поїздів при забороняючому показанні вхідного або вихідного світлофора в журналі руху поїздів напроти номера поїзда (у графі примітка) повинна бути зроблена відповідна відмітка. 7 на станціях з наявністю переїздів, розташованих у стрілочних горловинах або на ділянках віддалення, на які повідомлення про закриття переїзду при прийманні або відправленні поїзда при забороняючому показанні світлофора виконується натисканням кнопки закриття переїзду, черговий по станції перед прийманням або відправленням поїзда зобов’язаний натиснути цю кнопку, а після проходження поїзда через переїзд повернути її в нормальне положення. 8 черговий по станції після прибуття (повернення), відправлення (проходження) поїзда повинен негайно сповістити про це чергового по сусідній станції і поїзного диспетчера. Про прибуття (повернення) поїзда в повному складі черговий по станції переконується особисто або по доповіді чергового стрілочного поста, сигналіста, оператора при черговому по станції, оператора поста централізації, працівника складацької бригади й інших працівників, зазначених у тра станції. При відправленні поїздів з негабаритними вантажами до номера поїзда після букви “н додається цифровий індекс, що характеризує ступінь негабаритності вантажу.

9 черговий по станції, знайшовши (особисто або по доповідях інших працівників) несправність колій, стрілочних переводів, пристроїв сцб, зв язку і контактної мережі, повинен зробити запис у журналі огляду колій, стрілочних переводів, пристроїв сцб, зв язку і контактної мережі (журнал огляду) і негайно сповістити про це працівника, що обслуговує ці пристрої (електромеханіка сцб, колійного майстра й ін. Про всі несправності технічних пристроїв, що створюють загрозу безпеки руху або можуть викликати затримки поїздів, черговий по станції, крім того, повинен довести до відома поїзного диспетчера. Якщо несправність пристроїв сцб пов язана з необхідністю зриву пломби з кнопки запрошувального сигналу, тоді в запису, який робиться в журналі огляду, вказується і про зрив пломби з кнопки запрошувального сигналу, наприклад. Відповідний запис у журналі огляду черговий по станції робить і у випадках, коли через несправність пристроїв сцб приймання або відправлення поїздів здійснюється за запрошувальними сигналами, які мають не пломбовані кнопки (за наявності лічильників). 10 закриття, відкриття одного чи декількох колій перегону і встановлення одноколійного руху при всіх засобах сигналізації і зв язку, а також перехід з одних засобів сигналізації і зв язку на інші проводяться за наказом поїзного диспетчера. Перед переходом на телефонні засоби зв язку чергові по станціях, які обмежують перегін, повинні привести кнопки (рукоятки) вихідних світлофорів, що огороджують вихід на перегін, в положення, яке відповідає забороняючому показанню цих світлофорів і навісити на них червоні ковпачки.

11 в усіх випадках відправлення поїзда на перегін, довжина якого менше довжини поїзда або гальмової путі, установленої для даної ділянки, а також на перегін, на якому при зупинці поїзда у вхідного світлофора сусідньої станції зрушення з місця утруднено, а осаджування неможливе, черговий по станції приймання при вільності перегону повинен приготувати маршрут приймання, відкрити вхідний світлофор і тільки після цього дати згоду на приймання поїзда. 14 при скасуванні на окремих роздільних пунктах чергового штату працівників, що забезпечують перевізний процес, начальником залізничного цеху в залежності від системи наявних пристроїв сцб і зв язку повинний бути встановлений порядок виконання операцій, пов язаних із прийманням, відправленням поїздів і проведенням маневрів на таких роздільних пунктах. На двоколійних перегонах як з однобічним, так і з двобічним автоблокуванням по кожній колії рух парних поїздів здійснюється по одній, непарних - по іншій головній колії, кожна з яких є правильною для поїздів даного напрямку.

На двоколійних перегонах із двобічним автоблокуванням може здійснюватися двосторонній рух по кожній колії за правилами одноколійного руху, якщо кожна з колій не спеціалізована для пропуску поїздів переважно одного напрямку.

Як виняток, на прохідних світлофорах (крім тих, що знаходяться перед вхідними світлофорами), розташованих на затяжних підйомах, допускається в кожному окремому випадку з дозволу начальника залізничного цеху установка умовно - дозволяючого сигналу, - щита з відбивним знаком у вигляді літери т. Після зупинки поїзда перед прохідним світлофором з червоним сигналом, а також з незрозумілим показанням або погаслим, якщо машиніст бачить або знає, що блок - ділянка, яка лежить попереду, зайнята поїздом, йому забороняється продовжувати рух до тих пір, поки блок - ділянка не звільниться. 1 перед прийманням або відправленням поїзда черговий по станції у встановленому порядку готує маршрут приймання або відправлення і відкриває вхідний (вихідний) світлофор. На одноколійних перегонах, а також у разі необхідності відправлення поїзда по неправильній колії на двоколійних перегонах з двостороннім автоблокуванням черговий по станції, крім того, зобов язаний попередньо узгодити з черговим сусідньої станції право заняття перегону.

На двоколійних ділянках, вхідні, маршрутні і вихідні світлофори, розташовані на головних коліях станції у правильному напрямку, можуть переводитися на автоматичну дію. 2 приймання на станцію поїздів, що прямують неправильною колією, проводиться по дозволяючому показанню спеціально встановлюваного вхідного світлофора, який у залежності від місцевих умов може бути розташований і з лівої сторони за напрямком руху, або за наказом чергового по станції. В усіх випадках швидкість входу на станцію поїзда, прямуючого неправильною колією за дозволяючим показанням вхідного світлофора, не повинна перевищувати встановлену для приймання на бокову колію. 3 відправлення поїзда при наявності групових вихідних (маршрутних) світлофорів проводиться по дозволяючому показанню вихідного світлофора і маршрутного покажчика, який цифрою зеленого кольору вказує номер тієї колії, з якої дозволяється відправлення поїзда. При наявності групових вихідних світлофорів, коли несправні маршрутні покажчики або коли світлофори не обладнані маршрутними покажчиками, відправлення поїздів зі станції проводиться при відкритому вихідному груповому світлофорі з врученням машиністу локомотива письмового дозволу з заповненням пункту iii (стор. Дозвіл на відправлення поїзда з відповідної колії по відкритому груповому світлофорі у випадках несправності маршрутних покажчиків, а також при відсутності маршрутних покажчиків, може бути переданий машиністу по радіозв язку за формою. У такому ж порядку проводиться відправлення поїздів зі станції в тих випадках, коли голова поїзда знаходиться за вихідним світлофором, у тому числі і після зупинки поїзда за цим світлофором через самовільне його закриття, якщо, сприйнявши закриття, машиніст локомотива зупинить поїзд уже після проїзду сигналу.

Якщо ведучий локомотив поїзда знаходиться за вихідним (маршрутним) сигналом з дозволяючим показанням, тоді машиністу по радіозв язку повинен бути переданий наказ. Назад поїзд повертається за ключ - жезлом, який перед відправленням зі станції вручається машиністу підштовхуючого локомотива або керівнику робіт (складачу) для передачі машиністу господарчого поїзда перед поверненням його з перегону.

6 при наявності станційних апаратів управління, не обладнаних ключем - жезлом, або при несправності ключа - жезла, відправлення поїзда з підштовхуючим локомотивом або господарчого поїзда, які повертаються з перегону назад, проводиться тільки після переходу на телефонні засоби зв язку.

Машиністам ведучого, підштовхуючого локомотивів і господарчого поїзда в цих випадках видаються на одноколійних і двоколійних перегонах письмові дозволи з заповненням пункту ii з відповідною різницею в заповненні тексту.

Неможливість зміни напрямку, в тому числі за допомогою рукояток (кнопок) допоміжного режиму на одноколійному перегоні або при відправленні поїзда по неправильній колії на двоколійному перегоні з двостороннім автоблокуванням. При цьому користування автоблокуванням у встановленому напрямку дозволяється; машиніст поїзного локомотива, виявивши одну з несправностей автоблокування на перегоні, зобов язаний негайно зупинити поїзд і доповісти про це черговому по найближчій станції (поїзному диспетчеру). 2 цієї інструкції, а у випадку наявності дозволяючого показання прохідного світлофора при зайнятій блок - ділянці він зобов язаний додатково сповістити про це по радіозв язку машиністам поїздів, що йдуть позаду.

Перед передачею наказу про перехід на телефонний зв язок при русі поїздів, а також про відновлення дії автоблокування диспетчер повинен переконатися через чергових по станціях у вільності міжстанційного перегону.

На двоколійних перегонах, обладнаних однобічним автоблокуванням, наказ про відновлення дії автоблокування може бути переданий до звільнення міжстанційного перегону від поїздів, відправлених по правильній колії. На одноколійному і двоколійному перегонах письмовий дозвіл із заповненням пункту ii і позначкою вгорі бланка “автоблокування не діє” або, при наявності пристроїв автоматичної реєстрації переговорів (парп), дозвіл чергового по станції, переданий машиністу по радіозв язку.

Письмовий дозвіл або дозвіл, переданий черговим по станції машиністу по радіозв язку, є одночасно і дозволом на проходження вихідного світлофора з забороняючим показанням. Проходження поїздом, що відправляється, (як на одноколійний, так і на двоколійний перегін) вихідного світлофора з забороняючим показанням здійснюється по дозволах, передбачених п. 3 якщо поїзд з декількома діючими або з підштовхуючим локомотивом прямує на весь перегін, письмовий дозвіл вручається тільки машиністу ведучого локомотива. 1 припинення дії автоблокування внаслідок його несправності з переходом на телефонні засоби зв язку, а також при перерві дії поїзного диспетчерського зв язку або його відсутності проводиться у такому порядку.

Черговий по станції, виявивши несправність автоблокування, переконавшись шляхом переговорів з черговим по сусідній станції і по записах у журналі руху поїздів у вільності перегону, передає на сусідню станцію поїзну телефонограму.

Виявивши несправність автоблокування черговий по станції, для якої колія даного напрямку є правильною, вимагає від чергового по сусідній станції повідомлення поїзною телефонограмою про прибуття останнього відправленого за автоматичним блокуванням поїзда і отримавши повідомлення, подає на цю станцію поїзну телефонограму.

Аналогічно оформляється перехід на телефонні засоби зв язку й у випадках, коли дія автоблокування припиняється і по другій колії двоколійного перегону.

Після усунення несправності автоблокування і при наявності відповідного запису про це в журналі огляду черговий по станції подає на сусідню станцію поїзну телефонограму.

Черговий по станції, для якої колія даного напрямку є правильною, на підставі запису в журналі огляду про усунення несправності автоблокування або відповідного повідомлення, отриманого від чергового по сусідній станції, при відсутності на колії поїздів зустрічного напрямку передає поїзну телефонограму.

2 якщо двоколійний перегін не обладнаний автоблокуванням для двостороннього руху поїздів по кожній колії, то перед відправленням поїзда по неправильній колії, дія автоблокування по цій колії повинна бути припинена і встановлений рух поїздів за телефонними засобами зв язку з видачею машиністам письмових дозволів із заповненням пункту ii або дозволу, переданого черговим по станції машиністу поїзда, що відправляється, при наявності парп по радіозв язку.

3 якщо при правильно встановленому маршруті і вільній першій блок - ділянці вихідний світлофор не відкривається, поїзд може бути відправлений на двоколійний перегін по правильній колії. З дозволу чергового по станції, переданому машиністу поїзда, що відправляється, по радіозв язку, при наявності пристроїв автоматичної реєстрації переговорів. 4 при неможливості відкриття вихідного світлофора для відправлення поїзда на одноколійний або по неправильній колії на двоколійний перегін із двобічним автоблокуванням видача письмового дозволу з заповненням пункту i чи дозволу, переданого черговим по станції машиністу локомотива по радіозв язку на прямування поїзда на перегін (до першого прохідного світлофора), може бути зроблена черговим по станції тільки після установки пристроїв у напрямку руху поїзда, що відправляється, і тільки за наказом поїзного диспетчера після попередньої перевірки вільності перегону від зустрічних поїздів. 5 забороняється черговому по станції відправляти поїзд при забороняючому показанні вихідного світлофора на перегін, обладнаний автоблокуванням, поки він не переконається у вільності першої блок - ділянки.

Якщо після закінчення часу, необхідного на проходження раніше відправленим поїздом першої блок - ділянки, контрольні пристрої продовжують показувати його зайнятість, і вихідний світлофор при правильно приготовленому маршруті не відкривається, черговий по станції повинен наявними в його розпорядженні засобами (переговорами по радіозв язку з машиністом раніше відправленого поїзда, за повідомленням сигналістів, чергових стрілочного поста, чергових по переїздах або іншим способом) з ясувати, де знаходиться раніше відправлений поїзд. Якщо після закінчення часу, необхідного на проходження відправленим поїздом усього перегону, черговий по станції не може з ясувати його місцезнаходження, наступний поїзд може бути відправлений при забороняючому показанні вихідного світлофора, при цьому машиніст перед відправленням зі станції повинен бути попереджений відміткою на письмовому дозволі або повідомленням по радіозв язку про те, що про вільність першої блок - ділянки відомостей немає. При несправності маршрутного світлофора зазначені дозволи дають машиністу право в аналогічному порядку проїхати до вихідного (або до наступного маршрутного) світлофора. 7 при несправності групового світлофора відправлення поїздів проводиться по письмовому дозволу з заповненням пункту i або з дозволу чергового по станції в порядку, передбаченому в п. 8 при несправності на вихідному світлофорі маршрутного покажчика напрямку прямування (білого кольору) відправлення поїздів проводиться по відкритому вихідному світлофору, але в цьому випадку перед відправленням поїзда черговий по станції має повідомити машиніста (особисто, по радіозв язку, через або сигналіста чергового стрілочного поста) про несправність покажчика і готовності маршруту в напрямку прямування поїзда. 10 якщо контрольні пристрої показують зайнятість перегону при фактичній його вільності і при цьому потрібно змінити напрямок руху (на одноколійних перегонах або на двоколійних із двобічним автоблокуванням), то за наявності кнопок (рукояток) допоміжного режиму така зміна здійснюється з їхньою допомогою за наказом поїзного диспетчера, переданому черговим по станціях, що обмежують перегін, після попередньої перевірки його вільності за формою. Змінивши напрямок руху, чергові по станції повинні за показаннями контрольних приладів на табло переконатися в тому, що зміна відбулася, і встановити допоміжні кнопки (рукоятки) у нормальне положення. 11 при перерві дії усіх встановлених видів телефонного зв язку, але справній дії автоблокування (вільності за показаннями контрольних приладів ділянок видалення) рух поїздів на двоколійних перегонах, обладнаних автоблокуванням для одностороннього руху, проводиться по сигналах автоблокування. На одноколійних перегонах використовувати в цих випадках автоблокування для відправлення поїздів може тільки станція, що відправляє поїзди в переважному напрямку за умови, що і напрямок автоблокування на цій станції на момент перерви зв язку відповідає руху поїздів у цьому напрямку.

Положення стрілок, зайнятість стрілочних ділянок, станційних колій, обладнаних рейковими колами, та прилеглих до них блок - ділянок перегонів, встановлений напрямок руху на перегонах, а також повторення показань вхідних, вихідних, маршрутних світлофорів контролюється поїзним диспетчером за приладами апарата управління. 2 у необхідних випадках, передбачених цією інструкцією, поїзний диспетчер може передавати станції на резервне управління, після чого приймання і відправлення поїздів, маневрова робота, а також відкриття і закриття світлофорів проводиться начальником станції або іншим працівником, на якого покладено виконання цих операцій. До передачі станції на резервне управління поїзний диспетчер зобов язаний проінформувати цього працівника про поїзди, що знаходяться на прилягаючих перегонах. Якщо до передачі станції на резервне управління поїзним диспетчером було дозволене виконання робіт на контактній мережі із зняттям напруги на станційних коліях, він зобов язаний повідомити про це диспетчерським наказом працівника, який заступив на чергування.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

диктанти для 3 класу з української мови

готові протоколи надання невідкладної медичної допомоги в приватному стомат кабінеті

гімн україни текст-

африка мадагаскар реферат по українські

пісню ярослави притули."тобі, країно"