про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму kodeksy

про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму kodeksy

1) стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб’єкт первинного фінансового моніторингу та повідомляти спеціально уповноваженому органу в порядку, визначеному національним банком україни для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, щодо яких національний банк україни відповідно до статті 14 цього закону виконує функції державного регулювання і нагляду, та кабінетом міністрів україни для інших суб’єктів первинного фінансового моніторингу, про. Нормативно - правовим актом суб’єкта державного фінансового моніторингу, який відповідно до цього закону виконує функції державного регулювання і нагляду за суб’єктом первинного фінансового моніторингу, можуть встановлюватися більш тривалі строки зберігання документів; 16) забезпечувати безперешкодний доступ відповідних суб’єктів державного фінансового моніторингу, які відповідно до цього закону виконують функції державного регулювання і нагляду за суб’єктами первинного фінансового моніторингу, та на документальний запит правоохоронних органів до документів або інформації, що міститься в них, у повному обсязі відповідно до вимог закону.

1) стосовно іноземної фінансової установи, з якою встановлюються кореспондентські відносини, у порядку, визначеному відповідним суб’єктом державного фінансового моніторингу, який відповідно до цього закону виконує функції державного регулювання та нагляду за суб’єктом первинного фінансового моніторингу.

Положення підпункту а пункту 6 частини другої цієї статті не поширюються на спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу, крім суб’єктів, зазначених у підпункті в пункту 7 частини другої статті 5 цього закону.

Положення пункту 26 частини другої цієї статті поширюються виключно на суб’єктів первинного фінансового моніторингу, щодо яких національний банк україни відповідно до статті 14 цього закону виконує функції державного регулювання і нагляду.

Суб’єкт первинного фінансового моніторингу з метою виконання покладених на нього цим законом завдань має право звертатися із запитами до органів виконавчої влади, державних реєстраторів, правоохоронних органів, національного банку україни, юридичних осіб, які в установленому законодавством порядку інформують про результати розгляду такого запиту.

Суб’єкти державного фінансового моніторингу, які відповідно до цього закону виконують функції державного регулювання та нагляду за суб’єктами первинного фінансового моніторингу, встановлюють кваліфікаційні вимоги щодо відповідальних працівників відповідних суб’єктів первинного фінансового моніторингу, а також вимоги щодо перевірки суб’єктами первинного фінансового моніторингу відповідності кваліфікаційним вимогам кандидатів на посади відповідальних працівників. Нормативно - правовими актами суб’єктів державного фінансового моніторингу, які відповідно до цього закону виконують функції державного регулювання та нагляду за суб’єктами первинного фінансового моніторингу, можуть встановлюватись вимоги щодо бездоганної ділової репутації відповідального працівника. У разі здійснення процедури ліквідації суб’єкта первинного фінансового моніторингу, у тому числі визнання його банкрутом, або призначення тимчасової адміністрації відповідальність за невиконання вимог. Пунктів 9 - 11 частини другої статті 6 цього закону несуть члени ліквідаційної комісії, ліквідатор, уповноважена особа фонду гарантування вкладів фізичних осіб; передбачених цим законом, нормативно - правовими актами відповідного суб’єкта державного фінансового моніторингу, який відповідно до цього закону виконує функції державного регулювання та нагляду за суб’єктом первинного фінансового моніторингу, несе уповноважена особа фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Рішення про застосування до суб’єкта первинного фінансового моніторингу санкцій приймається суб’єктом державного фінансового моніторингу, який відповідно до цього закону виконує функції державного регулювання і нагляду за цим суб’єктом первинного фінансового моніторингу, у визначеному законодавством порядку, що діє під час прийняття відповідного рішення. 4) зупинення рішень національного банку україни про застосування до банків та інших осіб, які можуть бути об’єктом перевірки національного банку україни відповідно до закону, заходів впливу, санкцій, відкликання (позбавлення) відповідних ліцензій, виданих національним банком україни; 5. У кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених статтями 384, 385, 386, 387, 388 і 396кримінального кодексу україни, досудове розслідування здійснюється слідчим того органу, до підслідності якого відноситься злочин, у зв’язку з яким почато досудове розслідування; 6. Правління національного банку україни має право делегувати уповноваженому органу (посадовій особі) національного банку україни повноваження щодо застосування до банків та інших осіб, діяльність яких перевіряється національним банком україни відповідно до зазначених законів, окремих заходів впливу (санкцій) у порядку, встановленому нормативно - правовими актами національного банку україни; 9) у статті 8 закону україни про бухгалтерський облік та фінансову звітність в україні (відомості верховної ради україни, 1999 р № 40, ст. Встановлювати кореспондентські відносини з банками - оболонками, а також з банками та іншими фінансовими установами - нерезидентами, що підтримують кореспондентські відносини з банками - оболонками; вступати в договірні відносини (проводити валютно - обмінні фінансові операції, фінансові операції з банківськими металами, з готівкою (готівковими коштами) з клієнтами - юридичними чи фізичними особами.

Банк має право відмовитися від встановлення (підтримання) договірних відносин (у тому числі шляхом розірвання договірних відносин) чи проведення фінансової операції у разі встановлення клієнту неприйнятно високого ризику за результатами оцінки чи переоцінки ризику.

Банк має право витребувати інформацію, яка стосується ідентифікації клієнта (в тому числі керівників клієнта - юридичної особи, представника клієнта), вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта, здійснення поглибленої перевірки клієнта, в органів державної влади, державних реєстраторів, банків, інших юридичних осіб, а також здійснювати заходи щодо збору такої інформації з інших джерел. Банк зобов’язаний витребувати в органів державної влади, державних реєстраторів, банків, інших юридичних осіб інформацію (офіційні документи), необхідну (необхідні) для аналізу відповідності фінансової операції змісту його діяльності та фінансовому стану.

Рішення національного банку україни про застосування до банку, філії іноземного банку заходу впливу у вигляді накладення штрафу є виконавчим документом та набирає законної сили з дати його прийняття. Фінансовим установам під час здійснення (надання) фінансових послуг забороняється вступати в договірні відносини з анонімними особами, відкривати та вести анонімні (номерні) рахунки.

Фінансовим установам забороняється вступати в договірні відносини з клієнтами - юридичними чи фізичними особами у разі, коли виникає сумнів стосовно того, що особа виступає не від власного імені. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідно до своєї компетенції здійснює міжнародне співробітництво у частині обміну досвідом та інформацією, пов’язаною з наглядом за страховою діяльністю, з міжнародними організаціями, відповідними органами нагляду за страховою діяльністю інших держав та організаціями (асоціаціями) органів нагляду за страховою діяльністю. Укладати в письмовій формі угоди (договори, меморандуми, протоколи тощо) у вигляді міжнародних договорів міжвідомчого характеру або документів, які не регулюються міжнародним правом (далі - міжвідомчі договори), чи приєднуватися до них; подавати і одержувати у випадках і порядку, визначених міжвідомчими договорами, інформацію з обмеженим доступом з питань діяльності окремих страховиків (перестраховиків); використовувати інформацію з обмеженим доступом, одержану у рамках міжнародного співробітництва, для цілей державного нагляду за страховою діяльністю. інформація, одержана національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у рамках міжнародного співробітництва, становить професійну таємницю та може бути подана третім особам лише за умови попередньої згоди особи, що подала таку інформацію, або на інших умовах, визначених цією особою. Якщо укладеним національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, міжвідомчим договором встановлені вимоги щодо правового режиму та цілей використання інформації з обмеженим доступом, одержаної національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в рамках міжнародного співробітництва, особи, яким подається така інформація, повинні дотримуватися вимог, установлених міжвідомчим договором; 14) частину п’яту статті 21 закону україни про кредитні спілки (відомості верховної ради україни, 2002 р № 15, ст. Для організації, підготовки і вчинення окремим терористом, терористичною групою або терористичною організацією визначеного кримінальним кодексом україни терористичного акту, втягнення у вчинення терористичного акту, публічних закликів до вчинення терористичного акту, створення терористичної групи чи терористичної організації, сприяння вчиненню терористичного акту, будь - якої іншої терористичної діяльності, а також спроби здійснення таких дій. 1) зберігати правоустановчі документи, документи, в яких міститься інформація про діяльність, яка здійснена відповідно до мети (цілей) та завдань; інформацію та відомості, достатні для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), у тому числі засновників, керівників, керівних органів та довірених осіб. Ця інформація не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом; 3) здійснювати заходи контролю, щоб забезпечити зарахування і витрачання повністю всіх коштів у спосіб, що узгоджується з цілями та завданнями заявленої діяльності громадського об’єднання; 4) забезпечити ведення обліку та зберігання не менше п’яти років усіх необхідних облікових документів стосовно внутрішніх та міжнародних операцій, а також інформації, зазначеної у пунктах 1 і 2 цієї частини, і надавати її компетентним державним органам на відповідний запит, а також в інших випадках, передбачених законодавством; 21) статтю 22 закону україни про адвокатуру та адвокатську діяльність (відомості верховної ради україни, 2013 р № 27, ст. Забезпечити прийняття міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади актів, необхідних для реалізації цього закону, а також приведення їх нормативно - правових актів у відповідність із цим законом. Національному банку україни протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим законом привести свої нормативно - правові акти у відповідність із цим законом.

Коментарі