презентація на тему срібна доба світової літератури
Франк та інші, серед яких чи не найбільш безпосередній вплив на формування ідейної основи російського поетичного модернізму справив визначний російський мислитель і поет володимир сергійович соловйов. Символізм символізм - напрям у літературі та мистецтві, яке вперше з явилося у франції в останній чверті xix століття і до кінця століття поширилося в більшості країн європи.
…на смену символизма идет новое направление, как бы оно ни называлось, — акмеизм ли, или адамизм, — во всяком случае, требующее большего равновесия сил и более точного знания отношений между субъектом и объектом, чем то было в символизме.
Однако, чтобы это течение утвердило себя во всей полноте и явилось достойным преемником предшествующего, надо, чтобы оно приняло его наследство и ответило на все поставленные им вопросы. Вымойте ваши руки, прикасавшиеся к грязной слизи книг, написанных этими бесчисленными леонидами андреевымивсем этим максимам горьким, куприным, блокам, сологубам, аверченко, чёрным, кузминым, буниным и проч. Нова російська філософія, навпаки, була ідеалістичною, зверталася до ірраціональних сторін людського буття і намагалася синтезувати досвід науки, філософії та релігії. ) блоківське (андрій бєлий, олександр блок, валерій брюсов) (близько 1880 - го року) гумільовське (микола гумільов, сергій городецький, анна ахматова, та багато інших. Вона підхопила і продовжила кращі традиції попередніх історичних етапів розвитку російської поезії і водночас вдалася до суттєвої переоцінки цінностей художніх і культурологічних пріоритетів, які спрямували її розвиток. Mvol — умовний знак, прикмета) — літературний напрям кінця xix - початку xx століття, основною рисою якого є те, що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ. Точкою відліку російського символізму стала діяльність двох літературних гуртків, які виникли майже одночасно в москві та петербурзі на грунті загального зацікавлення філософією шопенгауера, ніцше, а також творчістю європейських символістів. Російських символістів прийнято поділяти на старших та молодших (відповідно до часу їх вступу у літературу і деяку розбіжність у теоретичних позиціях). До старших символістів, які прийшли в літературу в 1890 - ті рр належать дмитро мережковський (їх головний ідеолог), валерій брюсов, костянтин бальмонт, федір сологуб та інші. ідейне підґрунтя своїх поглядів старші символісти виводили переважно з настанов французького символізму, на який головним чином і орієнтувались, хоча повністю не відкидали і здобутків російської ідеалістичної думки.
(андрій бєлий, олександр блок, в ячеслав іванов та інші), більше орієнтувалися на філософські пошуки власне російської ідеалістичної думки і традиції національної поезії, називаючи своїми предтечами поезію в. Акмеїсти виступили за відображення земного, конкретного, предметного і ясного світу, з його формами, обрисами, барвами й пахощами, за ясність і конкретність слова. Звідси в акмеїстів підкреслена увага до предметних, зримих деталей, що не лише акцентують абстрагований зміст образу, а й наочно окреслюють його матеріальні, зримі ознаки, які часто в акмеїстів свідомо висуваються в центр сприйняття і поетизуються. Обличчя російського футуризму визначали поети - кубофутуристи— найбільш радикальна й продуктивна група (назва запозичена від так званих художників - кубістів, що намагалися епатувати глядача, розкладаючи зображуване в найпростіші геометричні фігури — куби (звідки й назва), лінії, циліндри, прямокутники тощо. З встановленням більшовицької влади культурна політика у державі була спрямована на руйнацію духовної спадщини царської росії та знищення творчої інтелігенції. Хронологічно першим серед них був символізм, який, звісно, перегукувався з європейським, однак на російському ґрунті набув яскравого самобутнього характеру.
Одним із численних її симптомів було те, що ряд молодих поетів, які розпочинали свою творчість у символістському річищі, відмежувались від нього і 1911 р. і це не дивно, адже саме він найсучаснішою художньою мовою увиразнював утопічні настрої, що поширилися в російському суспільстві напередодні революції 1917 р. • по - перше, тих, у яких основним руслом творчості була поезія;• по - друге, тих, що послідовно вступали в плідний діалог з традицією і вважали себе органічною часткою російської культури.
Поезія – це розкішний квітучий сад, це джерельце води, до якого можна припасти спраглими губами, острів, на якому можна відпочити від цивілізації, маяк, який не дасть збитись зі стежини у бурхливому житейському морі. Мистецтво втрачає функцію наслідування життя, звільняється від соціальної залежності, головною ознакою його стають свобода самовиявлення і пошук нових форм у творчості. Але, чим дальше відходимо ми в часі від блоку, тим ближче до нас основне, головне в його творчості, яке звільнене від всього часового, раптового, наносного, тим ясніше його живий зв язок з духовним життям людини нашого часу.
Могила анни ахматової 1946 року поетеса зазнала нищівної критики з боку лідерів тоталітарного радянського режиму (відома постанова про ленінградські журнали а. Після смерті сталіна, поширились чутки, що маяковський не закінчив життя самогубством, а був вбитий за наказом сталіна, однак жодних доказів не було встановлено. імажиністи дозволяли собі також порушувати граматичні норми, деформувати розмір метричними перебоями, відмовлялися від звиклих строф, зверталися до вільного вірша - верлібру.
У розмаїтий хор яскравих ліриків, так чи так пов язаних з певними літературними течіями та школами, вливалися голоси поетів, що перебували поза будь - якими угрупованнями.
Коментарі
Дописати коментар