презентацію по біології плазуни

презентацію по біології плазуни

• поява міцних та сухих покривів тіла; шкіра позбавлена шкірних залоз і вкрита роговою лускою або щитками; періодичне линяння; • винятково легеневе дихання; • удосконалення нервової та кровоносної систем, органів чуттів, внутрішнє запліднення. • наявність зародкових оболонок в яйці й міцної оболонки (шкара лупи) навколо яйця, яка захищає його від висихання і пошкодження; плазуни –холоднокровні, наземні тварини, життя яких пов”язане із суходолом протягом життя плазуни періодично линяють, оскільки старий покрив заважає їхньому росту.

Перший шийний хребець має вигляд кільця і може обертатися навколо зубоподібного відростка другого шийного хребця, що дає їм змогу повертати голову в різні боки.

У плазунів до хребців грудного відділу прикріплюються ребра, які, з єднуючись із грудиною, утворюють грудну клітку (крім змій, у яких вони закінчуються вільно). Серце плазунів трикамерне, але у шлуночку є неповна перегородка, що частково перешкоджає змішуванню артеріальної і венозної крові (у крокодилів серце 4 - х камерне). Яйце вкрите кількома оболонками, що захищають зародок від висихання, проникнення шкідливих мікроорганізмів, механічних ушкоджень і забезпечують його газообмін. У деяких видів (веретільниця, живородна ящірка, гадюки) яйця затримуються в статтєвій системі самки до моменту виходу малят (яйцеживонародження) сезонні явища у житті плазунів у житті плазунів можно визначити такі сезони.

У багатьох країнах плазунів охороняють відповідними законами; рідкісані та зникаючі види занесені до червоної книги; складають міжнародні угоди, що передбачають охорону певних видів плазунів, а також забороняють вивозити і торгувати ними.

Представники видів, чисельність яких зменшилась до критичної межі, штучно розводять у спеціальних розплідниках, а потім випускають у звичне їм природнє середовище.

Плазуни занесені до червоної книги україни гекон кримський жовтопуз полоз лісовий полоз чотирисмуговий полоз леопардовий мідянка гадюка степова східна. Харчування раціони плазунів, як і способи добування їжі, вельми різноманітні; серед плазунів зустрічаються комахоїдні, рибоїдні, хижаки, рослиноїдні і т. Значення для людини використання м яса багатьох плазунів для їжі, шкіри і панцирів — для виготовлення різних виробів, інтенсивний вилов змій для отримання отрути привели в наш час до різкого скорочення чисельності окремих груп плазунів, особливо черепах, змій і крокодилів. Кінцівки у плазунів, порівняно із земноводними, збільшилися у розмірах і перемістилися під тулуб, що дало їм змогу підняти тіло над ґрунтом і прискорити швидкість руху.

У плазунів до хребців грудного відділу прикріплюються ребра, які, з’єднуючись із грудиною, утворюють грудну клітку (крім змій, у яких вони закінчуються вільно). Проте артеріальна і венозна кров частково змішується, рівень обміну речовин ще не достатньо високий, температура тіла значною мірою залежить від температури навколишнього середовища, тому плазуни е холоднокровними тваринами.

Нервова система плазунів характеризується збільшенням, порівняно із земноводними, відносних розмірів головного мозку і прогресивним розвитком півкуль переднього мозку, у поверхневому шарі яких з’являється сіра речовина — кора головного мозку.

Виступаючі над поверхнею голови очі та ніздрі, що дає їм можливість дихати атмосферним повітрям і спостерігати довкола, перебуваючи у воді; розвинуте вторинне піднебіння, що дозволяє дихати через ніздрі з відкритою пащею під водою; особлива будова легенів, що дає можливість тваринам тривалий час знаходитися у воді. У фауні україни відомий лише один вид — черепаха болотяна (живе у стоячих або слабо - проточних водоймах; живиться різними безхребетними, дрібною рибою, пуголовками і жабами). Ра — єдина представниця поширених у давні часи дзьобоголових рептилій — тварини проіснували майже 200 млн років без істотних змін будови (реліктовий вид). Від тім’яного органу зору йде нервовий імпульс у епіфіз, що змушує його виробляти мелатонін або серотонін (у людини, у зв’язку з втратою нею третього ока, його функцію на себе взяли звичайні очі. М’ясо великих ящірок (ігуан, варанів), змій і черепах (зеленої, або супової, слонової) вживають у їжу, а зміїну отруту використовують у фармацевтичній промисловості. Ознайомити учнів із загальною характеристикою класу плазуни; розкрити особливості зовнішньої і внутрішньої будови, які дозволили їм повністю позбутися залежності від водного середовища, з особливостями розмноження та розвитку і поведінки.

Виховувати бережливе ставлення до оточуючих організмів до довкілля в загальному; намагатися навчити бути зосередженими і обережними у спілкуванні із деякими плазунами.

Ми повинні виявити ознаки подібності і відмінності плазунів у порівнянні з рибами та жабами, про ознаки, які дозволили плазунам позбутися залежності від водного способу життя. кількість видів – 8 000; - середовище існування – наземне і вторинноводні; - зовнішня будова; покриви тіла; - внутрішня будова; - розмноження; - поведінка. Продовжити знайомити учнів із особливостями життєдіяльності плазунів на прикладі сезонних змін; показати різноманітність цих тварин на планеті і особливу увагу звернути на плазунів, що мешкають на україні. форма та відділи тіла; - органи руху; - опорно - рухова система; - живлення, травлення; - кровоносна система; - дихання; - нервова система; - органи чуттів; - запліднення, розмноження, тип розвитку.

Болотяні черепахи зимують на дні водойм; вужі, змії, ящірки знаходять пустоти в грунті і зимують групами; плазуни у горах шукають розщілини чи пустоти в камінні. Закінчити формувати знання учнів про плазунів; ознайомити із роллю цих тварин у екосистемах та розкрити значення для людини; особливу увагу звернути на охорону плазунів. Розвивати уміння порівнювати біологічні значення тварин у екологічних системах та їх роль у житті людини; уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки та узагальнення; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; удосконалювати навички надавати першу допомогу в екстремальних ситуаціях. Виховувати бережливе ставлення до тварин, які охороняються та дбайливе відношення до тварин, що живуть поруч з людиною; сприяти екологічному вихованню. входять до ланцюгів живлення; - змії знижують гризунів, а ящірки – шкідливих комах; - яйця та м’ясо черепах використовують у їжу, а панцирі для виготовлення різних виробів; - м’ясо крокодилів і змій також вживають у їжу; - цінна шкіра; - отрута змій використовується у медицині; - небезпечність для здоров’я; - об’єкти досліджень, зоопарків та серпентаріїв. Дослідження особливостей зовнішньої та внутрішньої будови павукоподібних - членистоногих пристосованих до життя на суходолі, для яких характерні органи повітряного дихання.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

диктанти для 3 класу з української мови

готові протоколи надання невідкладної медичної допомоги в приватному стомат кабінеті

гімн україни текст-

африка мадагаскар реферат по українські

пісню ярослави притули."тобі, країно"